fallback

Искат изравняване на акциза на нови и стари автомобили

Акцизите на новите и старите автомобили, внасяни в страната, да бъдат изравнени, искат от Асоциацията на вносителите на автомобили.

На пресконференция днес от асоциацията обосноваха това свое становище с факта, че в момента, поради голямата разлика между размера на акциза на внасяните нови и стари автомобили (като под „стари“ автомобили се разбират тези над 6 месеца или с пробег над 6 хил. км), се правят данъчни измами, като от невнесени данък добавена стойност (ДДС) и акцизи на автомобили държавата губи месечно между 5 и 7 млн. лв.От асоциацията посочиха, че става въпрос най-вече за внос на скъпи автомобили на стойност около и над 100 хил. евро от Европейския съюз (ЕС).Председателят на асоциацията Анастас Тодоров даде пример, че за така наречения „стар“ автомобил по закон акцизът може да бъде например 20-30 хил. лв., докато за нов от същия модел акцизът е 4-5 хил. лв., което подтиква към данъчни измами.Невнасянето на ДДС става чрез фирми-фантоми, които внасят автомобилите в страната и изчезват след няколко месеца, обясниха от асоциацията. Междувременно следващите търговци по веригата, които закупуват автомобила, са главно утвърдени лизингови дружества, които си възстановяват от държавния бюджет начисления, но неплатен от фирмата-фантом ДДС.Представителите на вносителите на автомобили посочиха, че по този начин малките фирми-фантоми продават скъпите коли с 10-20 хил. евро по-евтино и така подбиват техния пазар.На въпрос на Investor.bg какво смятат за факта, че чрез акциза се ограничава вноса на по-стари автомобили, за да се изпълняват изискванията на ЕС за изхвърляне на вредни емисии, Тодоров отговори, че според вижданията на вносителите тази регулация би могла да стане чрез така наречената „екологична“ („продуктова“) такса, която за автомобилите над 10 години би трябвало да се вдигне драстично. Това предложение е направено в началото на годината пред Министерството на финансите и не е било прието. От финансовото министерство са отговорили, че по този начин ще бъдат ощетени гражданите с ниски доходи.От асоциацията на вносителите на автомобили съобщиха още, че наскоро са изпратили сигнал до Европейската комисия за различната ставка на акциза на старите и новите автомобили, което според тях е неправилно.На пресконференцията не присъстваха представители на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, както предварително беше обявено. От Асоциацията на вносителите на автомобили поясниха, че в последния момент колегите им са заявили, че не са готови с експертно становище по поставените въпроси.Източник: investor.bg
Тагове:
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 15 години )
    ДДС при внос от ЕС не се плаща в заблуда си
  • #6
    Анонимен ( преди 15 години )
    Скоро време смятам да си купя една каруца и едина *** от някои *** и с това МПС ще джиткам из София. Без това средната скорост на придвижване вече е 20-30 км в час(благодарение на мутрата Б.Б),ще ми харчи 5 кила люцерна ,няма застраховка ,няма лизинг,няма нищо само коня да не умре ,че може някой вносител на коли да ми го гътне
  • #5
    Анонимен ( преди 15 години )
    цирка е голям братлета. Първо ние сме в Европейския съюз но явно само на хартия щом като ни облагат с такси, като в страните извън Еврозоната. Тоест уж сме една общност но някой политици явно набързо забраиха плюсовете от Еврозоната и ни бутнаха толкова минуси ,че направо да милеем и мечтаем за времето когато не бяхме в ЕС . Преди имахме мито и акциз. Плащаш 1300лв. мито и ако ти е колата по-малко от 163 коня не плащаш акциз. След като ни приеха в Евросъюза митото отпадна щото с мито се облагат само стръни извън ЕС. Обаче сложиха ДДС!! Което при кола от 20000 лв. е ДДС от 4000лв. а за същата кола се плащаше преди това само 1300лв. мито!! Е за какво говорим? Освен това обърнете внимание въпреки ,че сме една общност то ако Французина Пиер си е купил Мерцедес и го кара 2 години и го продава на Драган от Оризаре, който смята да го продаде в България то Французина си е платил и Акциза и ДДС-то още при покупката но държавата България ще обложи Драган с още едно плащане на ДДС и още едно плащане на акциз. Такова двойно облагане няма никъде другаде в държава от ЕС. Просто нас ни третират като хора втора ръка от които може да се смуче още и още. Сега като изпукат и такса за колите над 10 години и незнам кво ще става.
  • #4
    rtu ( преди 15 години )
    писна ми от тея "вносители"-бивши комсомолски секретарчета- свикнали само да лапат!един от тях е др.попиванчев-внася коли но му е малко лапането и грухти за още!!КОЛКО АВТОМОБИЛА ПРОИЗВЕЖДА ТАЯ ДЪРЖАВА???---ХИЧ!!!!Е ТОГАВА КАКВО ГЛЕДАМЕ НА ЕВРОПАТА!!
  • #3
    Фитипалди ( преди 15 години )
    Тази измислена асоциацийка сега вдига пушилка.След това някой мазен депутатин ще лобира в Народното събрание и ,виж,приемат и такъв закон!Спомнете си как прецакаха бакшишите.Няма ли интерес тази съшата асоциацийка да им набута през лизингови фирми автомобилите си?А акциз има само в РБ!
  • #2
    badi ( преди 15 години )
    koi sa tiq obiknoveni hora akzis se na4ilsqva za koli s mo6nost nad 162 konq demek "sportni" i "luksozni" ,a nevijdam kakvo lo6o ima da se izravni v statiqta pi6e 4e akzis na starite koli v momenta e pove4e ot tozi na novite razlikata se porajda ot tova 4e za stara kola akzis se pl6ta varhu vsi4kite kone a na nova samo na konete nad 162.
  • #1
    Шмиргела ( преди 15 години )
    Хем са нагли, хем се правят на ударени. Покрай измамниците от автокъщите да изгорят и обикновените хора, които не могат да отделят повече от 2-3 хил. лв за кола.С 1 куршум два заека.
fallback
Последни