Новата Седмица на BMW е лаптоп на колела. Луксозната лимузина разполага с достъп до Интернет, дисплей като на боен изстребител и вход за PC. За съжаление ползването на тези екстри напомня повече на ранните версии на Windows, а бавният модем подхожда повече за някоя Lada. Моята кола е последното място където съм офлайн, което е нетърпимо състояние за мен. Вината за това е на автомобилната индустрия, ярък представител на старата икономика. Телефони, хладилници и ръчни часовници са онлайн, автомобилите още не са. Затова се зарадвах толкова на новата Седмица, която по данни на производителя е "първият автомобил с неограничено ползване на Интернет" в света. Представях си как поръчвам книги от Amazon, как чета при 180 км/ч SPIEGEL ONLINE или гледам клипчета в YouTube. Мислех си, че дори мога напълно да се откажа от работния си кабинет: "Скъпа, отивам за час в колата да си видя пощата". Това е малко идиотско, но в толкова луксозна лимузина се седи по-удобно, отколкото на старото бюро. Благодарение на дървените декорации и кожения салон може да се сърфира с наслада...
Новата Серия 7 е пълна с компютърни джаджи. На централната конзола има 10.2 инчов дисплей. Под седалката е разположен 80 гигабайтов твърд диск. Има и т.нар. Heads-Up-Display, който проектира информация директно върху предното стъкло на колата, точно като в изстребител. До скоростния лост има копче, което управлява навигация, интернет и други функции ("iDrive") интуитивно, според BMW. Е да, много собственици на старата Седмица имаха друго мнение по този въпрос: iDrive 1.0 имаше също като своя примерен първоизточник iPod, само едно копче, през което се управляваше всичко. Същевременно бордкомпютърът на BMW имаше меню, напомнящо на ранните версии на MS-DOS. Така често пъти възрастните купувачи на струващия 80 хиляди евро автомобил бяха докарвани до безпомощното състояние да не могат да си пуснат радиото. Е, вече не е DOS, а по-скоро Windows. Подобрението в новата Серия 7 е чувствително. Има повече директни копчета, менютата изглеждат по-добре, но все още не са истински интуитивни. След 4 часа зад волана на автомобила все още се чудех как точно да стигна до плейлистите на собствения си iPod, който бях включил. В много от менютата човек просто се губи. Бихте казали: iDrive не е Macintosh, а по-скоро ранна версия на Windows.
Достъпът до Интернет е истинско разочарование. Наистина е "неограничен", но докато страниците се зареждат, спокойно имате време да разлистите стария вестник, ако имате такъв на съседната седалка. Страница като SPIEGEL ONLINE се зарежда за 2 пълни минути. Вината за това е в използваната технология за пренос на данните (Edge), която може да трансферира толкова данни, колкото за сравнително стар GSM. Същевременно браузърът на BMW не знае нито Flash, нито Ajax, така че не може да представи в пълния им мащаб нито YouTube, нито Facebook, нито дори Google Mail. На всичкото отгоре достъпът до мрежата функционира само в напълно спрял автомобил. Защо всъщност?! На пръв поглед отговорът е ясен, не върви да даунлодваш порно при скорост 200 км/ч, същевременно обаче функцията "BMW Online" те залива с информация по магистралата – новини, курсове на акции, различни съобщения – това да не би да е по-безопасно?
Дори след края на дългото зареждане уебнавигацията в новата Седмица е мъчителна. Използването на копчето на iDrive за мишка никак не забавно. Малък Touchpad (килимче) щеше да е много по-на място. Както и някаква интегрирана малка клавиатура. Необходим е и модерен уеб-браузър, а също и E-Mail програма. А иначе все още има смисъл да си носите лаптопа с карта за достъп до Мрежата на съседната седалка в първата кола с неограничен достъп до Интернет. Автомобилът е фантастичен, но аз моя тест-драйв си го прекарах на паркинга.