При разработката на петото поколение на Серия-7, инженерите на BMW поставиха ударението върху опростяване на дизайна, като целта беше да се намалят производствените разходи за колата.
Крайният резултат е обнадеждаващ в тази посока, като доставчиците бяха намалени с 50%, а времето за производство беше намалено със 7-8% в сравнение с предходното поколение.
Сега BMW произвежда всеки ден по 160 автомобила от
Серия-7 в своя завод в Динголфинг в Германия, но плановете са да повиши производството до 300 автомобила дневно още през следващите 3 месеца. Интересно е, че този завод има производствен капацитет за 330 автомобила дневно. Засега обаче проблема е, че BMW не запълва този капацитет поради липсващо в такива размери търсене.
Пред изданието Automotive News Europe, шефът по производството Франк-Петер Арндт (Frank-Peter Arndt) заяви, че BMW има възможност да продаде повече автомобили от сегашната Серия-: в сравнение с предишната, от която бяха продадени 344 395 броя по света.
Една от възможностите да стане това е увеличаване на вариантите на Серия-7, които се предлагат на пазара. Сега BMW предлага моделите 740i и 750i с двигател V8 и турбодизела 730d с шестцилиндров двигател. Според Arndt ще се появят модели с повече двигатели с 6 цилиндъра, а през следващата година на пазара ще бъде и хибридния модел, показан тези дни като концепция.
Подобен процес върви и при главния конкурент Mercedes-Benz, където дори обмислят появата на четирицилиндрови двигатели с висока мощност при бъдещето поколение на луксозния
S-Class. Според Arndt обаче, BMW винаги ще залага на динамични и спортно настроени автомобили, а това е нещо, което четирицилиндровите двигатели не могат да подсигурят.