fallback

Нова технология за автомобилни фарове

Британската фирма Ceravision Ltd разработи изцяло нова технология за автомобилни фарове.

Тя е наречена Ecolumination и действа като използва високочестотни вълни за захранване на кварцови или керамични безелектродни лампи. Такива вълни се използват сега в домакинските микровълнови печки. За да демонстрира изобретението си, Ceravision Ltd използва автомобил BMW, принадлежащ на състезателния отбор West Surrey Racing, на който са били монтирани новите фарове. Опитът показал, че технологията Ecolumination подобрява яркостта и качеството на светлината. Наред с това тези лампи за разлика от флуоресцентните, не съдържат живак. Те са лесни за инсталиране и за работата им е нужна по-малко енергия. Стойността на крушките с технология Ecolumination е доста по-ниска от тези изработвани при съществуващите сега технологии, включително и от най-новите диодни лампи. "Работя вече 25 години с водещи производители от цял свят, включително с BMW, Ford и Honda, а също със състезатели като Аертон Сена, Рубенс Барикело и Том Кристенсен. Сега съм убеден, че технологията Ecolumination е огромен пробив в областта на системата за осветление на автомобилите. Тя позволява значително да се подобри производителността и качеството на осветлението, а също помага за икономия на енергия”, казва програмният директор на West Surrey Racing, Дик Бенетс (Dick Bennetts) след изпитанията на пистата в Силверстоун. Като следваща стъпка от фирмата Ceravision Ltd възнамеряват да представят разработка на улични лампи и на лампи за промишлено приложение използващи новата технология. След това обещават да се стигне и до крушките за домашна употреба.
Тагове:
fallback
  • #8
    Грую ( преди 16 години )
    "Крушки"? Крушките са на пазара! Профани! Ми то,така става когато българският буквар започва с "А-агне",а немският започва с "A-***"!
  • #7
    Браво! номер 6 ( преди 16 години )
    Е това вече е градивен коментар,от който всеки може да научи нещо.Пожелавам на сайта да има все повече такива коментари!
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    Конкурентите от Ceravision насочват микровълни с честота от 2.4 GHz към малка прозрачна стъклена ампула (Burner), която е запълнена с благородни газове с ниско налягане и само микрограми от халогенна метална сол. Халогенният газ се йонизира, след като е доведен до състояние на плазма и започва да изпарява металната сол. Отделяната при това бяла светлина отговаря на всички изисквания за контрол на радиочестотните емисии от всяка част на системата.Безелектродните лампи имат редица предимства за използване :имат по дълъг-живот от флуоресцентните и имат постоянни характеристики , които не се променят в протежение на живота им може и да не са по-ефективни от жълтите high-pressure sodiums, но имат по-добро излъчване в синята част на спектъра и така отделяната светлина се възприема по-добре от окото светлината е в целия видим спектър и така много силно напомня естествената
  • #5
    Анонимен ( преди 16 години )
    Фирмата е тествала крушките на БМВ по същия начин можеше и да е Форд. Но дори и тези крушки са по слаби от ксенона така ,че няма смисъл да коментираме. тези крушки ще се монтират в най-евтините автомобили .. Ако бяха написали характеристиките на светимост щяхме и да разберем колко светят но това е спестено а ксенона може да достигне до 12000LUX което е просто недостижимо за крушка! Въпреки ,че заради прекалено синия ефект ги намалят между 6000-7000 LUX.
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    Аз пък не държа на новото ми BMV фаровете да са такива, може и с обикновени ксенонови да е.
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    Дано са помислили и за тези дето карат отсреща да не им блестят много.
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    ами, купи си
  • #1
    Triforce ( преди 16 години )
    Искам ново БМВ с такива фарове. Не е истина какви неща правят хората!
fallback
Последни