fallback

Mercedes-Benz S400 BlueHYBRID – първият сериен модел с литиево-йонен акумулатор

Mercedes-Benz публикува нови детайли за първият сериен хибриден модел екипиран с литиево-йонна батерия.

Това е S400 BlueHYBRID, който ще бъде в продажба в Европа от юни 2009, а няколко месеца по-късно ще се предлага и в САЩ и Китай. Автомобилът е създаден на базата на S350, като S400 BlueHYBRID комбинира модифициран бензинов двигател V6 с обем 3.5 литра и мощност 279 к.с. с електромотор генериращ мощност от 20 к.с. При стартиране електродвигателят може да даде максимален въртящ момент от 160 Nm. Скоростната кутия е автомат със седем степени. Така комбинираната мощност на хибрида е 299 к.с., а максималният въртящ момент е 385 Nm. Интересно е, че S400 BlueHYBIRD ще бъде първият серийно произвеждан модел оборудван с литиево-йонна батерия (освен ако до юни някой не изпревари германците). Предимствата пред конвенционалните никел/метални батерии са известни – по-добра ефективност и по-дълъг живот, заедно с по-компактни размери и по-леко тегло. Това което също е много важно за потребителя е, че тази батерия е разположена в моторния отсек, както при конвенционалните автомобили. Това означава, че не се отнема място от интериора или багажника, както става при другите хибридни модели. Благодарение на компактните размери на акумулатора, хибридния автомобил има по-високо тегло в сравнение с конвенционалния само със 75 кг. Колата разполага с технологията при която при спиране електромоторът работи като генератор и произвежда електроенергия от кинетичната енергия на спирачките, като я натрупва в литиево-йонния акумулатор. Хибрида е и със системата start/stop, която изключва двигателя при спрял автомобил, а при подновяване на движението електродвигателят рестартира главния двигател. Според официалните данни на Mercedes, S400 BlueHYBRID ускорява от място до 100 км/час за 7.2 секунди и има максимална скорост 250 км/час. Разходът на гориво при S 400 BlueHYBRID е 7.9 литра на 100 км., което е по-малко с 2.2 литра на 100 км в сравнение с конвенционалния S350. 
Тагове:
fallback
  • #8
    Triforce ( преди 16 години )
    Те пак ще го задминават опелчетата на първите 100 метра :)
  • #7
    IMC ( преди 16 години )
    Интерсно като са толкова по-добри и леки тези батерии защо другите фирми не ги използват вече. Иначе няма кво да се коментира S-class 8/100, доста добро постижение, въпреки че си мисля че в този случай е по-важно с колко се намаляват предните емисии, защото ако трябва да сме честни на собствениците на такива коли не им пука много за разхода.
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    Теглото на S-класа модел S350 е 1880кг. До 2500кг. трябва да изсипеш в багажника още 12 торби цимент по 50 кг. ако ги събере изобщо.. Но тогава разхода със сигурност няма да е 7 литра. И Опелчетата ще те задминават като спрял на светофарите!
  • #5
    Анонимен ( преди 16 години )
    Ти в час ли си ? Как 2,5 тона ве!!! 100% съм сигурен ,че тази кола не надхвърля 2 тона!! Даже може би е около 1800 или 1900 кг. Как може такива тъпотии да пишат хората бе.. Та тя GL-класата дето е като танк огромна е 2300 кг. ти кво я направи тая Ес класа? Че е голяма вярно ама все пак е лек автомобил и е по-малка от GL и на височина и на дължина..
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    системата старт-гоу бе пусната серийно още в края на миналия век от Фолксваген и се монтираше на модела Лупо с което Лупо бе най-икономичния автомобил тогава. Сега не знам кой е? Пежо се рекламират с рекорд на Гинес за преход с един резервоар на 1900 км. обаче доста марки са по икономични от тях за това не знам какъв е рекорда и как са го постигнали .. Може би със 100 литров резервоар? Незнам.
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    Да живее техническия прогрес - 300 коня 2.5 тона лимузина - 8 литра на сто км. среден разход, като на градско разхода е по-нисък от този на магистралата! У йееееее!
  • #2
    разбирател ( преди 16 години )
    Е, що пишеш глупости, а 1? Правиш ли разлика между Хибрид и системата старт-гоу или не правиш? БМВ не са пуснали хибрид, ще пуснат и те, щото са го разработили съвместно с МБ и ГМ,ама все пак МБ ще бъдат първи в Европа!
  • #1
    Triforce ( преди 16 години )
    Като гледам снимката и много ми прилича на онова нещо, дето го сложиха още в началото на годината в BMW X6. И после пак ще кажат, че Мерцедес са по-добри от BMW!
fallback
Последни