Какво става когато на атрактивно купе, каквото е Audi A5 добавите още две врати? Още един модел в новия и все по-модерен сегмент – купета с четири врати.
Ако едно подобно обяснение ви кара да мислите, че в тази област Audi няма с какво да изненада, това не е така. Според достъпната до момента информация, A5 Sportback ще бъде автомобил с пет врати. За разлика от другите купета от този вид, ще има и пета задна врата. Най-общо това ще бъде по-спортна алтернатива на класическия A4 Avant. Наред с всичко друго двете коли ще имат и обща платформа, а вероятно и други общи части. Това което е още по-интересно обаче е, че Audi ще предложи под едно и също название (Sportback) три различни модела. Първият от тях ще видим още идната година – модел 2009 A5 Sportback. Това е споменатото купе с четири врати плюс една задна, тип liftback. В края на 2009 и началото на 2010 ще последва A7 Sportback – също купе с четири врати, но с класически капак на багажника. Последен през 2011 г. ще видим A3 Sportback, който ще бъде автомобил с пет врати, нещо по средата между комби и хечбек. И трите модела ще заложат на спортен дизайн и динамични показатели. В сравнение с комби версиите Avant, те ще бъдат по-малки, но с по-изразителна динамика и дизайн.
Това което виждаме от снимката на A5 Sportback показв, че този модел ще бъде с предна част сходна с тази на A5. Средната част на колата е практически еднаква с тази на новия A4 и пътуващите на задните седалки ще имат доста място над главите си. Задната част ще бъде изцяло нова. Прозорците ще бъдат без рамки, (така е и при Passat CC), а на капака на багажника ще има спойлер, чиято цел ще бъде да притиска колата към пътя при по-високи скорости. Audi ще предложи с A5 Sportback като цяло познати двигатели, като всички с изключение на един са турбоагрегати. Базисен ще бъде 1.8 TFSI с мощност 118 kW, a максималният въртящ момент е 250 Nm. Следват два варианта на 2.0 TFSI – с мощност 132 kW и максимален въртящ момент 320 Nm и с мощност 155 kW и максимален въртящ момент 350 Nm. На върха ще бъде атмосферният FSI с шест цилиндъра и обем 3.2 литра, с мощност 195 kW, който ще има максимален въртящ момент 330 Nm. От дизеловите двигатели при A5 Sportback ще видим 2.0 TDI с мощност 105 kW (максимален въртящ момент 320 Nm) и два шестцилиндрови двигателя TDI, с обем 2.7 литра (140 kW, 380 Nm) и 3.0 литра (176 kW, 500 Nm). Предаването 4х4 Quattro ще бъде стандарт при най-силния дизелов двигател и двата по-силни бензинови агрегати. Автоматичната скоростна кутия с два съединителя DSG при версиите Quattro ще има вече седем степени, а не шест както досега.