Новите норми за ефективност, опасенията за замърсяване на околната среда и растящите цени на горивата започват да въздействат и върху производители като Porsche.
Фирмата синоним на спортни автомобили не е производител на масови модели, но въпреки това ще бъде засегната от новата ситуация на пазара. Може да се окаже факт, че Porsche ще включи и четирицилиндрови двигатели за своите модели. Томас Крикелберг (Thomas Krickelberg), шефът на двигателите на Porsche разкри, че шестцилиндровите двигатели при модел 911 са били разработени така, че броят на цилиндрите им да може да бъде намален „ако се появи силна потребност това да стане”. Крикелберг говори за „глобалното затопляне и потребността да се намали разхода на гориво”, като обяснява, че това ще бъдат най-вероятните причини за намаляване броя на цилиндрите при най-известния двигател на Porsche.
Според него превръщането на шестцилиндровите двигатели в четирицилиндрови няма да бъде трудно заради самата им конструкция. Според неговите думи сега в Porsche се обмисля създаването на „социално отговорни модели”, които да държат сметка не само за динамиката но и за ефективността и размера на вредните емисии. Промените в европейското законодателство може драстично да повлияят върху продукцията на фирмата и „ние трябва да сме готови за това”, казва Крикелберг. Всъщност производителят на спортни автомобили вече разработва хибридна версия на Porsche Cayenne. Промяната в основният двигател на Porsche обаче е нещо различно. Този двигател е символ за фирмата, той дава същността на най-популярния модел 911 на Porsche. Това е „запазената марка” на фирмата. Дали ще се стигне до неговата промяна? Четирицилиндров boxer работи доста успешно при Subaru Impreza, включително и при WRX, като при агрегата на WRX се използва и турбина. Подобен тип двигатели има и при други марки и модели, така че това няма да бъде нов път за Porsche. Въпросът обаче си остава - ако това се случи дали резултатът ще бъде истинско Porsche?