fallback

Porsche 911 с четирицилиндров двигател?

Новите норми за ефективност, опасенията за замърсяване на околната среда и растящите цени на горивата започват да въздействат и върху производители като Porsche.

Фирмата синоним на спортни автомобили не е производител на масови модели, но въпреки това ще бъде засегната от новата ситуация на пазара. Може да се окаже факт, че Porsche ще включи и четирицилиндрови двигатели за своите модели. Томас Крикелберг (Thomas Krickelberg), шефът на двигателите на Porsche разкри, че шестцилиндровите двигатели при модел 911 са били разработени така, че броят на цилиндрите им да може да бъде намален „ако се появи силна потребност това да стане”. Крикелберг говори за „глобалното затопляне и потребността да се намали разхода на гориво”, като обяснява, че това ще бъдат най-вероятните причини за намаляване броя на цилиндрите при най-известния двигател на Porsche. Според него превръщането на шестцилиндровите двигатели в четирицилиндрови няма да бъде трудно заради самата им конструкция. Според неговите думи сега в Porsche се обмисля създаването на „социално отговорни модели”, които да държат сметка не само за динамиката но и за ефективността и размера на вредните емисии. Промените в европейското законодателство може драстично да повлияят върху продукцията на фирмата и „ние трябва да сме готови за това”, казва Крикелберг. Всъщност производителят на спортни автомобили вече разработва хибридна версия на Porsche Cayenne. Промяната в основният двигател на Porsche обаче е нещо различно. Този двигател е символ за фирмата, той дава същността на най-популярния модел 911 на Porsche. Това е „запазената марка” на фирмата. Дали ще се стигне до неговата промяна? Четирицилиндров boxer работи доста успешно при Subaru Impreza, включително и при WRX, като при агрегата на WRX се използва и турбина. Подобен тип двигатели има и при други марки и модели, така че това няма да бъде нов път за Porsche. Въпросът обаче си остава - ако това се случи дали резултатът ще бъде истинско Porsche?
Тагове:
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 16 години )
    За идентичноста да кажа ,че Порше взимат шампионския болид на Ауди и вече с нова емблема но със същия мотор вече Порше ще се състезава на Лю Ман а Ауди спират! Освен това на Бързо взеха от Фолксваген DSG и си я слагат на Поршетата с което свалили със половин секунда ускоренията на ръчните си скоростни кутии! Порше ще си направят много по-добра колата все пак ще избират от най-доброто на най-добрите марки като Бугати,Бентли,Ламборджини Ауди и Фолксваген.
  • #8
    Анонимен ( преди 16 години )
    Незнам кой губи идентичност във Фолксваген ама вече трябва да се казва Порше те са собствениците и всички марки които бяха под шапката на Фолксваген сега са под шапката на Порше. Относно икономичните Ферарите - Метин който спечели Модената от Слави каза ,че от Бургас до София е изпразвал по два резервоара и бе изумен от гигатския разход!! Иначе бе изумен и от вървенето. Колата просто е летяла. а като включил лънч контрола каза ,че направо му е ставало страшно от огромното ускорение!
  • #7
    Анонимен ( преди 16 години )
    Незнам за каква дружба говориш Ама Порше правят още през 1930 година модели за Фолксваген и Ауто Унион(Ауди)-сребърните стрели. Порше прави и Бръмбъра на Фолксваген но в България бе известен повече като костенурка!! Дори сегашните Поршета навяват леко на дизайна на стария Бийтъл(Бръмбър или костенурка).
  • #6
    WickedSixD ( преди 16 години )
    всички марки в ВАГ губят идентичността си,тва са ще стане и с Порше. Наистина както каза колегата,тва е марка която с малки по обем двигатели (3.6,3.2) сравнително малки за спортна кола-постига невероятни резултати. Ферари е съвсем различна марка и те разчитат на яката работа. Но най-безкомпромисни по отношение на двигателите и най-калпави са на Ламбо. Те харчат по 30 литра,там освен за мощ за друго не се говори. Докато в Порше правят добър баланс.
  • #5
    Анонимен ( преди 16 години )
    Аз не се притеснявам, защото името, динамиката, бързината, стилът на Порше никога не се е крепял върху мощните мотори (както при Ферари). Порше венаги е била технически изпипана кола, до последния детайл. Разпределянето на масата, конструкцията, спирачки, управление... Това са истинските качества на тези коли. Инженерен гений по всички показатели. Не да сложиш един 6 литров 12-так и да кажеш: Имаме 500 коня - велики сме. Това го прави Ферари. При немците става дума за съвсем различно мислене и гениални умения.
  • #4
    quiksilver ( преди 16 години )
    Подкрепям напълно!номер 2 дай повече инфо за Ауди R10 с емблемата на пореше....
  • #3
    penev ( преди 16 години )
    Това няма как да ме радва....Порше не е просто кола! Преди години играх NFS Porsche и от тогава ми сред най-любимите коли. Тази "дружба" с VAG е на път да обезличи марката напълно! Не всяка бърза кола, може да е порше!
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    Не се притеснявай те са си една фирма и ако им потрябва могат спокойно да си вземат мотори на заем! Още повече ,че Порше е и собственика на Фолксваген! Както от догодина 8 кратния шампион от Лю Ман Ауди R10 вече ще е с друга емблема и то на Порше. Тоест същата кола и мотор но вече Порше!
  • #1
    quiksilver ( преди 16 години )
    Ауди започнаха да слагат 12 цилиндрови двигатели, пък Порше минават на 4.....просто смях....
fallback
Последни