След като Toyota съобщи за повишаване на цените на някои свои модели в Япония, сега и BMW Северна Америка предприе подобна стъпка.
Фирмата официално съобщи, че цените на моделите 2009 г. се повишават средно с 2.1%. Причината е същата която обяви и Toyota – нарастващите цени на суровините.
В случая с BMW става въпрос и за силния натиск на неизгодния обменен курс на долара към еврото. Според официалното съобщение за пресата на BMW, ще бъдат направени и леки корекции в цените на някои от предлаганите екстри. Друга новост на пазара в САЩ е, че в списъкът с продаваните модели на BMW за 2009 г. вече липсват спираните от производство в края на тази година роудстер и купе Z4. "Значимите структурни и икономически промени на пазара принуждават производителите да предприемат мерки и да отговорят на предизвикателствата" казва Джим О’Донел (Jim O’Donnell), Президент на BMW за Северна Америка. Той допълва, че в BMW предприемат и редица мерки за подобряване на ефективността, за да се неутрализират растящите разходи.