Най-голямата френска фирма за автомобили Renault решава сега съдбата на своите луксозни лимузини.
Според френският вестник La Tribune, високите разходи за разработка могат трудно да бъдат върнати от автомобилите в този сегмент, поради промените в пазарната структура. Слабото търсене на големите лимузини на Renault и желанието за рационализиране на разходите, засега не вещае нищо добро за бъдещето на големите модели на фирмата.
Засега тяхната разработка е отложена и забавена, пише La Tribune. Това все още не означава дефинитивният им край. Но от Renault веднаж вече отложиха премиерата на новия Espace, a сега преработват изцяло стратегията за заместника на Vel Satis.
Оптимизъм в ситуацията няма и от реализацията на модела в среден клас Laguna на домашния пазар. През юни във Франция са продадени 1993 броя от Laguna, докато Citroen е реализирал 2780 броя от C5, Volkswagen е продал 2140 броя Passat, а Audi 2054 броя от модела в среден клас A4. В Европа обаче продажбите на Lagunа вървят значително по-добре, като през май са продадени 9778 Lagunа, и само 6148 Citroen C5 и 6846 Peugeot 407. Volkswagen, Audi, BMW и Mercedes обикновено продават в Европа от своите модели среден клас над 20 000 автомобила месечно.