fallback

GENERAL MOTORS VS TOYOTA

Гигантите в автомобилостроенето Дженерал Мотърс и Тойота показаха амбиции да бъдат номер едно в света и при откриването на Автомобилния салон в Женева.

Американската фирма доминирала в света на автомобилостроенето през последните години, сега изпитва затруднения и предвижда преструкториране, за да премахне загубите надхвърлили 8.5 милиарда долара. Стратегията на американците е да запазят първото място по производство на автомобили в света чрез много различни марки и производители, влизащи в групата. В Тойота са се устремили към върха само чрез две марки, но непрекъснато растящ брой заводи за сглобяване на автомобили по цял свят. Вицепрезидентът на Дженерал Мотърс Боб Луц, показа респект към постиженията на Тойота при откриване на шоуто в Женева. В същото време той разкритикува досегашната тактика на Дженерал Мотърс. "Ние правим уникални антомобили в Азия, уникални автомобили в Европа, уникални автомобили в Южна Америка и уникални автомобили в САЩ. В това няма абсолютно никакъв смисъл", заяви Луц, който отговаря за развитие на производството на Дженерал Мотърс по света.  "Този модел вече не работи, той е една от причините да имаме загуби, защото правим всичко по четири пъти", допълни Луц. Новата стратегия на GM ще бъде в обединяване усилията на конструкторските и дизайнерските си звена по света, като те ще работят заедно или ще се конкурират за всеки модел, независимо от това къде ще се произвежда. "Няма отдел на Тойота за САЩ, няма такъв и на Фолксваген или Ауди, който да произвежда уникални, само за САЩ модели. Сега ние се учим да правим това, което всички останали вече правят", заяви Луц. Тойота междувременно възнамерява да продължи експанзията си извън Япония. Президентът Катцуаки Уатанабе каза в Женева: "За бъдещият ни растеж ние ще подобрим присъствието си в Европа, за да улесним нашите клиенти, ще започнем производство и в Русия още през 2007 г." От Тойота съобщиха, че планират нарастване на продажбите си в Европа с 8% през тази и през следващата 2007 година. Японската стратегия е такава, че макар да предлага различни модели на различните пазари по света, производственият процес е унифициран. "Тойота е световен производител, но производствената ни политика не е непременно световна" каза вице президентът на Тойота за Европа Тиери Домбревал. Според него успехите на фирмата идват от поставеното ударение върху качеството на продукцията и високата ефективност на производството.
Тагове:
fallback
fallback
Последни