{mosimage}Заедно с новия S-MAX и Galaxy II Форд ще предложи на автосалона в Женева и трета много важна новост. Става дума за купе-кабриолет на базата на Фокус.
28.02.2006Час: 15:27Прочитания: 997
Това, което сега се представя за "студия, близка до серийното производство ", всъщност е окончателната версия на новия модел, според германските журналисти. Дизайнът е създаден съвместно с италианските специалисти от Пининфарина, които участваха и в разработването на Streetka и доста прилича на представената по-рано концепция "Vignale", но въздейства малко по-леко. Отговорност за това носят по-малките колела и отказът от различни дребни детайли по каросерията като отвори за въздух или хромирани елементи. Разлика с концепцията има и в капака на багажника. Тук Форд има същия проблем като конкурентите от Пежо и Рено. Трябва да се намери място за сгъване на покрива в багажника, така че да остава някакво пространство за багаж без да се прави компромис с дизайна. И тъй като "формата се подчинява на функцията", който харесва микса от купе и кабриолет, ще трябва да се примири с някои от неудобствата, които създава задната част на автомобила. Покривът естествено се задвижва електрически, но се състои само от две части за разлика например от тройния покрив на Opel Astra TwinTop или петорната конструкция на Eos на Фолксваген. Багажникът на купе-кабриото на Фокус побира 500 литра при затворен покрив, което е значително повече, отколкото при повечето конкуренти (Peugeot 307 CC: 350, VW Eos: 380, Opel Astra TwinTop: 440, Renault Mégane C+C: 490 литра). Форд все още не е представил обема на багажника при отворен покрив, липсват и детайли около вариантите на оборудване, но е ясно че всички нива на обзавеждане ще разполагат най-малко с полуавтоматичен климатик и богат избор на цветове и детайли. При моторите ще има избор измежду познатите агрегати от лавицата на Форд. Най-малкият ще бъде 1.6 литровия с 100 к.с., който вероятно ще бъде слаб за тежката каросерия. Ще има и 2.0 литров агрегат с 145 к.с. Дизеловите мотори ще бъдат представени от версия с 136 к.с. Гамата ще бъде допълнена по-късно с петцилиндровия мотор на Focus ST, който разполага с 220 к.с. и по всяка вероятност с по-мощен дизел. Предвижда се засега от новия модел да бъдат произвеждани само по 20000 броя годишно. Цените още не са официално съобщени, но може да се предположи, че за базовия модел, Форд няма да посмее да надхвърли нивото на конкурента Опел, т.е. около 23 000 - 24 000 евро.