IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С какви двигатели идва новата Mazda 3 в Европа

Сред тях е революционният Skyactiv-X с мощност от 181 коня

С какви двигатели идва новата Mazda 3 в Европа

Японският производител разкри подробно гамата двигатели на новата Mazda 3 за европейския пазар, преди да пусне хечбека догодина. Разбира се, има още много да научим, но вече знаем, че под предния капак ще има нов дизел, както и революционният Skyactiv-X.

С какви двигатели идва новата Mazda3 в Европа

Базовият двигател за "европейската" Mazda 3 от моделната 2019 г. ще бъде 2-литровият атмосферен SkyActiv-G. Както и при предишното поколение, той ще развива 122 коня. Компанията продължава да се дърпа от 1-литровите турбо двигатели, обещавайки да подобри горивната ефективност чрез мека хибридна технология и деактивиране на цилиндрите.

Основната му алтернатива ще бъде 1.8-литровият дизелов Skyactiv-D. Той ще замени старите 1.5-литров и 2.2-литров, като развива мощност от 116 кончета и 270 Нм максимален въртящ момент. На кросоувъра CX-3 този двигател работи със системата 4x4, но още не е известно дали производителят ще предложи задвижване на четирите колела за хечбека и в Европа (в Япония това ще стане със сигурност).

И накрая, се потвърдиха слуховете за 2-литровия Skyactiv-X. Знае се, че този революционен бензинов двигател работи като дизелов, т.е. възпламенява горивото под високо налягане, но сега стана известно, че мощността му ще бъде 181 к.с. Ще е интересно да се види дали този двигател ще замени 2.5-литровия на по-големия седан Mazda 6.

С какви двигатели идва новата Mazda3 в Европа

Твърди се, че всички изброени по-горе двигатели ще се предлагат с опционалн 6-степенна автоматична скоростна кутия. А с течение на времето Mazda може да добави и други мотори към гамата. Например, по-старото поколение се предлагаше с базов 1.5-литров и две по-мощни версии на 2.0-литров агрегат.

Mazda 3 бе представена през 2003 г. като заместник на Mazda 323. В Европа автомобилът обаче не е основен "играч" на компанията -  миналата година на Стария континент бяха доставени само 44 000 бройки, което е много малко в сравнение с лидери в сегмента като Golf или Focus.

Междудругото, някои експерти вече критикуваха новото поколение на хечбека за торсионната греда, която заменя окачването с многоточковото окачване. Според Mazda това е направено за намаляване на шума и вибрациите, въпреки че има подозрение, че тази стъпка е предприета само за намаляване на разходите.

Снимки: Mazda

Тагове: mazda 3
0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    какво толкова този торсион отзад ви боде очите? Това е среден клас кола - все на многораменно задно сте се возили досега ли?По-големият проблем са им двигателите. Тези атмосферки са много зле сравнено с турбинираните на алтернативите. Дано скоро минат на нещо прилично защото са красиви коли. И дори с тази дееа гредата, си водят прилично.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 5 години )
    Този торсион няма да бъде истинския торсион, както при Рено и при Пежо. Това е най-проста греда с пружини от двете страни и амортисьори, окачване както е на Голфче двойка.
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    какт и ротора, така и висока налягане при бензина са технологии, вече пробвани от германците, кито не са видели потенциал в него !дано не се окаже и стоя Х същото *** !много приакзи - за нищо !
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Торсиона не е задължително да е лош, но както и Форд, да обясвняват, че го слагат, защото е по-добър от мулти линка, е смешно.Ванкела аз отдавна го бях отписал. Те на всеки 3 месеца сменяха плана за него. То не беше за спортна кола, то не беше за range extender за електричка, то 3 пъти се отказваха.
  • #5
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Mazda са най-лъжливата марка в момента. Продават единствено благодарение на по-спортния си имидж, но спорт в тези коли няма - ужасни спирачки (на всички модели), сега торсион на 3-ката, автоматик, който в ръчен режим превключва с 2 секунди закъснение, окачване, което е тръдно, но нестабилно...
  • #4
    6 rate up comment 12 rate down comment
    мазна ширпотреба... ( преди 5 години )
    с моторчета до 2.0л и до 180к.с.!дори КИА има 6-цилиндрови двигатели, стигащи 370к.с. ...
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 5 години )
    Мазда са ми любима марка, обаче винаги успяват да ме изненадат, както много положително, така и с някаква огрома глyпост.Преди седмица решиха, че няма да развиват спортни модели, спряха всичко свързано с роторния двигател и щели да правят само луксозни нещо си... днес чета, че ще слагат торсниона греда ?!?Дано новия Skyactiv-X да е приятна изненада, че то накрая само хубавия дизайн ще има остане като плюс. Е, ествествено и все още доста доброто качество.
  • #2
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Бат Гошо ( преди 5 години )
    С този торсион отзад... направо омазват всичко!
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ще е интересно да видим какво може този skyactive X. Ако е дори на половина толкова добър колкото обещават ще е дибре. Но факта че ще предлагат и дизел успоредно с него ми казва че и Мазда не са съвсем уверени в него. Все пак очаквайте скоро след премиерата гръмки заглавия че разхода е висок. Както беше с ранните турбо двигатели. И при двата типа те са икономични при ниски натоварвания. А при ръчкане си гълтат (все пак Х-а когато го настъпиш става просто надут 2.0 типичен атмосферем бензин)