fallback

Cosworth направи 3-цилиндров мотор с 250 коня

Двигателят отговаря на всички екологични изисквания

Само преди няколко дни ви разказахме за новия 6,5-литров V12 двигател на Aston Martin, който е разработен с помощта на компанията Cosworth и е предназначен за модела Aston Martin Valkyrie. Благодарение на мощността си от 1014 к.с. той е световен рекордьор по този показател, а сега се появяват и доста любопитно подробности за негоото създаване.Най-интересното е, че първоначално този агрегат е представлявал 1,6-литров мотор с 3 цилиндъра, разработка на инженерите от Cosworth. Те решили да пробват какво мощност може да се извлече от подобен двигател без турбина, както той е трябвало да отговаря на всички екологични изисквания.Крайният резултат, постигнат от британците, е 3-цилиндров мотор, който при обем от 1,6 литра развива 250 к.с. Той работи, без да нарушава екостандартите и доказва, че дори агрегати с 3 цилиндъра и малък обем не бива да бъдат обявявани за „скучни” и „слаби”.Според шефа на Cosworth – Брус Ууд, първоначално в компанията са планирали да разработят двигателя за Aston Martin Valkyrie за 12 месеца, но в крайна сметка екипът му се е справил за 5 месеца. И е доказал, че атмосферните мотори в вътрешно горене имат бъдеше дори в света на жестоките екологични ограничения.Снимка: Carsccops

Тагове: Aston Martin cosworth V12
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    много е просто - направили са 3-цил отор защото това е 1/4 от крайната им цел 12-цил. мотор. със 3-цил се работи по лесно и можеш да направиш много прототипи и да ги тестваш. когато са постигнали целите за емисии и мощност от 250кс са обединили 4 такива мотора в 12цил и се е получило 6.5 литра обем , 1000кс . оборотите са малко над 10000. параметрите са точно на 12цил. мотор но разделено на 4. вижте изпускателната система - също е 4 броя от всеи 3 цилиндъра
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защото са "демократи" и заради това цензурата им е на такова високо демократично ниво. По време на соца си мислехме, че на запад цари свобода и демокрация, но виждаме какво е всъщност. Всичкото е лъжа, измама и празни приказки. Да не говорим за Винету с тиква на раменете, който ни управлява 3-ти мандат и е много кофти копие на бай Тошо. Герберастката пасмина краде, като за последно, увеличи външният дълг двойно, закриха стотици училища, болници и населени места, а ние се топим като пролетен сняг
  • #6
    Даниел ( преди 6 години )
    Нямат толкова интелект, но пък цензурират по демократичен път.
  • #5
    До Nev ( преди 6 години )
    Абе те не се научиха да пишат(превеждат) на български ти ся подробности искаш.
  • #4
    Nev ( преди 6 години )
    Automedia, за толкова години не придобихте ли поне малко професионализъм, кога ще се научите, че като обявявате мощност и въртящ момент на ДВГ се казва и при какви обороти са съответните стойности?
  • #3
    motorhead ( преди 6 години )
    Големината и видът на мотора имат доста малко общо с отделяните емисии. Важно е какво има след изпускателните колектори - филтри, катализатори, и ред такива!! То по тая логика 50-кубиковата Симсон-ка трябва да е най-екологична.... ама не е!!
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    кой им вярва на тия писанки те ще променят законите на физиката само и само да заблудят властите за наложените еконорми
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Браво!Евала, че доказват това, което отдавна повтарям, че атмосферните мотори са най-доброто нещо, като екологичност, разход, икономия, здравина, надежност и дълговечност.Двигателите с принудително пълнене имат смисъл при спортните коли. При тези за всекидневна употреба просто няма смисъл. Един добре направен атмосферен двигател е напълно достатъчен. Статията го доказва. Само не разбирам защо е с 3 цил.? Не можаха ли с 4 цил да го направят? 3 цил на по-малки обеми са ок но това е 1,6 мотор.
fallback
Последни