IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019

За пръв път от години в челната петица има френски автомобил

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019

Седем германски, две японски и, изненадващо, една френска кола попадат сред десетте най-препоръчителни от TUV в категория 4-5 годишни. Германската асоциация за технически инспекции всяка година публикува своя доклад за средния брой отчетени повреди при всеки модел.

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Porsche 911 е много разумен избор, ако търсите употребявана кола, която да не изисква много ремонти. Или щеше да бъде, ако не беше цената му...

Както и при до 3-годишните автомобили, и тук първото място е за Porsche 911, при което дефекти са констатирани в едва 3.6 на всеки 100 инспектирани автомобила (за втора поредна година към обичайните проверки  TUV тества и дали софтуерът в колите е актуален и с последния необходим ъпдейт).

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Renault Captur се представя по диаметрално различен начин от Clio, въпреки че делят една платформа

Челото на ранглистата затвърждава добрата репутация на Mercedes в последните години - гигантът от Щутгарт има пет свои модела в Топ 15. Сравнително добре се справя и Audi, при това с най-голям среден пробег за своите модели. За пръв път от много години в десетката попада и френски автомобил - компактното Renault Captur, което е дало дефекти в едва 5.3 на сто от случаите. Градското кросоувърче е в сериозен контраст с останалите модели на френската компания, които са в дъното на таблицата. Clio, което на практика е на същата платформа, е чак на 126-о място. Възможно е обяснението да е във факта, че Captur се произвежда в испанския завод на Renault във Валядолид, докато Clio се прави на три други места: Флен (Франция), Ново место (Словения) и Бурса (Турция).

При компактните кросоувъри доста добре се представя и Opel Mokka.

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Mondeo, бизнес седанът на Ford, дава толкова дефекти, колкото и пролетарската баничарка Dacia Dokker

Другите два германски производителя - BMW и Volkswagen - показват противоречиви резултати. Някои техни модели, например BMW X1 или VW Golf Plus, са в групата на отличниците. Други обаче са в червената зона в края на ранглистата - като Серия 5 или Passat. Доста посредствено се представя Ford, чиито най-масови модели Fiesta и Focus са след 60-а позиция, а Mondeo е чак 121-и, с почти същия брой дефекти като баничарката Dacia Dokker. Неочаквано слабо постижение дава и Skoda Octavia.

На самото дъно на класацията по традиция попадат френски и италиански модели, а също и VW Sharan. Автомобилът с най-много дефекти е последната генерация на Peugeot 206 преди спирането на производството му - там проблеми са констатирани при почти всяка трета кола.

Най-здравите петгодишни коли според доклада на TUV за 2019
Peugeot 206 в последните години преди слизането си от конвейра е най-проблемният автомобил според доклада на TUV

ТОП 15 В ДОКЛАДА НА TUV ЗА 2019:
1. Porsche 911    3.6    40 000
2. Mercedes B-class    4.9    57 000
3. Audi Q5    5.0    84 000
4. Renault Captur    5.3    44 000
5. Audi TT    5.5    53 000
6. Opel Mokka    5.6    58 000
7. Mazda 2    5.8    46 000
8. Honda CR-V    5.9    64 000
8. Mercedes GLK    5.9    75 000
10. Mercedes A-class    6.0    59 000
11. Mazda 3    6.1    55 000
12. Mercedes SLK    6.2    45 000
12. Mercedes E-class Coupe    6.2    62 000
14. Audi A6/A7    6.3    106 000
14. Toyota RAV4    6.3    65 000
В колонките: модел, брой дефекти на сто инспектирани автомобила, среден пробег на тестваните автомобили

ПОСЛЕДНИТЕ 10: 122. Dacia Lodgy/Dokker (16.4, 60 000); 123. Fiat Punto (17.1, 54 000); 124. Seat Alhambra (17.4, 90 000); 125. Dacia Duster (17.5, 73 000); 126. Renault Clio (17.6, 37 000); 127. Renault Kangoo (17.8, 71 000); 128. VW Sharan (18.7, 96 000); 129. Chevrolet Spark (21.8, 48 000); 129. Dacia Logan (21.8, 83 000); 131. Peugeot 206 (28.0, 53 000)

КЪДЕ СА НЯКОИ ПО-ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 17. Audi A3 (6.5, 69 000 км); 18. BMW X1 (6.6, 68 000); 18. VW Touareg (6.6, 95 000); 21. Mazda CX-5 (6.7, 68 000); 23. Toyota Yaris (6.8, 49 000); 24. VW Golf (6.9, 65 000); 26. Audi A4 (7.0, 95 000); 32. BMW X3 (7.4, 80 000); 38. Toyota Avensis (7.7, 76 000); 38. Mazda 6 (7.8, 76 000); 39. Mercedes C-class (7.8, 80 000); 39. Mercedes E-class (7.8, 109 000); 50. Honda Civic (8.8, 60 000); 55. Opel Astra (9.0, 72 000); 58. BMW Серия 3 (9.4, 86 000); 63. Peugeot 208 (9.6, 53 000); 67. Ford Fiesta (9.8, 94 000); 74. Kia Cee'd (10.2, 63 000); 79. Ford Focus (10.5, 75 000); 99. Citroen C4 (12.7, 70 000); 101. Nissan Qashqai (12.8, 68 000), 102. VW Tiguan (13.0, 69 000); 105. BMW Серия 5 (13.4, 100 000); 107. Renault Megane (13.7, 74 000); 109. VW Passat (13.8, 113 000); 116. Kia Sportage (15.2, 67 000); 117. Skoda Octavia (15.5, 98 000), 119. Dacia Sandero (15.7, 59 000); 121. Ford Mondeo (16.0, 104 000)
 

Тагове: tüv tuv 2019
0 от 500
  • #12
    17 rate up comment 8 rate down comment
    ttt ( преди 5 години )
    Мерцедес А клас и В клас в първата десетка, тия си плащат, който и майстор да питаш ще ти се изсмеееее
  • #11
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ами за твое сведение явно НЕ е. Главно защото има резултат близък до този на Хонда и Мерцедес. Виж резултатите:8. Honda CR-V 5.9 64 00010. Mercedes A-class 6.0 59 00012. Mercedes SLK 6.2 45 00012. Mercedes E-class Coupe 6.2 62 00024. VW Golf 6.9 65 000
  • #10
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Голфа какъв класа кола е? Средняшка еднодневка.
  • #9
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много са субективни тези "класации".Трябва да се гледа главно пробега и класа автомобил, респективно цената на частите.Едно е да минеш 70-80 000 с нисък или среден клас автомобил и да ти изгори някоя крушка, да ти изгори моторчето на ел. стъклата. Друго е да ремонтираш турбина на при скъпа марка.
  • #8
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дааа, на дъното пълно с дачии, рена и пежа. Само талаш!
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Що, Пасат и Октавия са още по-зле. Какво очакваш, ширпотреба.
  • #6
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Голфчето не се представя никак убедително.
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    E, BMW ( преди 5 години )
    Я виж пробега на Ауди-тата в листа!
  • #4
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Макар че в нормалните страни има и обществен транспорт, който може да се ползва. В Берлин масово хора с костюми за по две хиляди евро си се возят в метрото. Само тук ходим до кварталния магазин с колата :)
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Според мен това е пробег за годината, между двата технически прегледа?