IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм


В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

0 от 500
  • #7
    12 rate up comment 4 rate down comment
    жжж ( преди 9 месеца )
    Фалшиви новини ще да са това. Друго обяснение няма. Все пак властите, които доскоро насърчаваха покупката на дизели, казаха че тези забрани ще подобрят въздуха.
  • #6
    27 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 9 месеца )
    Е ако замерват само СО2 много ясно че няма да има ефект. Дизелите отделят по-малко СО2 от бензина - нали затова толкова ги лансираха и стимулираха хората да ги купуват като облагаха дизеловите двг с по-ниски данъци. Азотните окиси са проблема при дизела не СО2. Интересно кой ще поеме отговорност за това обаче? Все едно сега да стимулират хората да купуват ел коли и след време да ги забранят защото да речем батериите не са еко и да трябва хората да минат на водород например. Цената е ясно кой я п
  • #5
    8 rate up comment 9 rate down comment
    младен ( преди 9 месеца )
    тинтири...пий моля те нещо за стягане на корема, много мирише от тебе.
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    аз съм за спаси природата - паплач по света бол... и повечето ненужна и нез това....
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Ето това питах преди Явно не е проблема в дизела а всички ДВГ трябва да се забранят или "Спаси природата убий човек" :)
  • #2
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    Младенчо, ма то не действа ва... "ей т'ва е борба" не дава резултат - тва е като да имаш разстройство и да пише ап за главобол - нема ти мине!
  • #1
    14 rate up comment 12 rate down comment
    младен ( преди 9 месеца )
    Е те т'ва е борба, а не като нашите баст.уни - с препоръки ганьо да слезел от автомобила.