Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм


В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Мдаам, даже и за растенията е полезем. Ма те ги поизсякоха, за да има ниви. Но пък тецовете бълват. А автопарка се обновява, което няма лошо. Иначе предпочитам ефтин, чест и бърз градски транспорт. Постижимо е, но пък е у апетитно и оттам да ти съдерат кожата. Роби има, откак и човек го има, жилетки - отскоро
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    Само дето при бензина няма твърди частици нито азотни оксиди а самл въглероден диоксид който поне за човека не е вреден.
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 2 месеца )
    Става това, че колата пуска невидими, но отровни газове. Катализатора изкарва малко повече, малко по-евтин е и малко по-рядко го махат, но резултатът е сходен.
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    А като видиш че и катализатора на бензиката също не е евтин и го махнеш какво става?
  • #31
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    Да и след като видиш че подръжката на тоя ДПФ става скъпа и го махаш а като го махнеш колата ти отделя такъв пушек като дизелов локомотив от 60-те години.Дизела е малоумна технология нищо не може да ги направи екологични!
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Неминона ( преди 2 месеца )
    До този под мен: Очевидно е, че не си имал дизелак със запушен ДПФ. Почистването помага в ограничени случаи, обикновено се налага замяна, тъй като ДПФ-а е тотално заминал, и никой не дава 5 хилки за това. С почистване може да се реши пдоблемът само при по-ранни дизели с ДПФ-и, които при каране предимно градско се запушват преди ДПФ-а да е заминал. Съвременните се самопочистват и допълнително почистване не им помага.
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    И какво като се запуши ДПФа? Отиваш даваш 200лв. почистват ти го като нов за 2часа и караш още 300К километра. Вие в кой век живеете?
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 2 месеца )
    До този под мен: напротив - с по-малко газ ДПФ-а се запушва по-бързо. Трябва си газ, за да стига висока температура и да изгаря саждите. Изобщо - даването на газ не скъсява особено живота на разните неща по колата. Не се притеснявам да настъпвам до прекъсвач и грижи не съм имал.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Това 250000км. естествено не е постоянна величина, зависи от собственика ако я кара палачорски може и под 150000км. да изкиха, ако си я пази и гали педала на газта може и половин милион да изкара, че даже и повече.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Еми ще ти го кажа така, аз моята кола си е обслужвам в сервиза на Ауди. Та съм питал механиците на колко километра една кола не е препоръчително да купуваш. Казаха ми, че колите по принцип (става въпрос за Ауди)се правят да изкарат без проблем 250000км. След това ако искаш да нямаш проблеми изваждаш една много сериозна сума с която правиш пълно обслужване, само цената при смяната на дюзите е такава дебела, че последния ти дерт ще е цената на филтара за твърди частици.