IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de.

Париж

Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.

В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.

Рим

За влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.

Брюксел

В белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.

Осло

Норвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град.

Копенхаген

Кметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.

Стокхолм


В столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.

Мадрид

В столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    FF ( преди 5 години )
    Факте,. ненормалнико изкълчен..марш да четеш химията..при бензините нямало азотни окиси..*** да се метнеш от някъде.Ще ти дам жокер..колкото по -бедна е сместта толкова повече са..ри бензиня. Кога най после ще се разкараш от ефира.
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    CUKOVSKI ( преди 5 години )
    V BALGARIA SKORO SHTE BADAT ZABRANENI VSICKI DIZELI VKLUCITELNO I AVTOBUSI I KAMIONI-PRKTICESKI 3050G.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мдаам, даже и за растенията е полезем. *** те ги поизсякоха, за да има ниви. Но пък тецовете бълват. А автопарка се обновява, което няма лошо. Иначе предпочитам ефтин, чест и бърз градски транспорт. Постижимо е, но пък е у апетитно и оттам да ти съдерат кожата. Роби има, откак и човек го има, жилетки - отскоро
  • #26
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Само дето при бензина няма твърди частици нито азотни оксиди а самл въглероден диоксид който поне за човека не е вреден.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 5 години )
    Става това, че колата пуска невидими, но отровни газове.Катализатора изкарва малко повече,малко по-евтин е и малко по-рядко го махат, но резултатът е сходен.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А като видиш че и катализатора на бензиката също не е евтин и го махнеш какво става?
  • #23
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Да и след като видиш че подръжката на тоя ДПФ става скъпа и го махаш а като го махнеш колата ти отделя такъв пушек като дизелов локомотив от 60-те години.Дизела е *** технология нищо не може да ги направи екологични!
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Неминона ( преди 5 години )
    До този под мен:Очевидно е, че не си имал дизелак със запушен ДПФ. Почистването помага в ограничени случаи, обикновено се налага замяна, тъй като ДПФ-а е тотално заминал, и никой не дава 5 хилки за това.С почистване може да се реши пдоблемът само при по-ранни дизели с ДПФ-и, които при каране предимно градско се запушват преди ДПФ-а да е заминал. Съвременните се самопочистват и допълнително почистване не им помага.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 5 години )
    До този под мен:напротив - с по-малко газ ДПФ-а се запушва по-бързо. Трябва си газ, за да стига висока температура и да изгаря саждите.Изобщо - даването на газ не скъсява особено живота на разните неща по колата. Не се притеснявам да настъпвам до прекъсвач и грижи не съм имал.
  • #20
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Неминона ( преди 5 години )
    Глокиер=кyриер, ГЛОК да му натресат на този, който се грижи за тези филтри.