IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италианци тестваха 6 модела, резултатите се оказаха доста интересни

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италиански сайт тества 6 от най-продаваните в страната електрически автомобила, за да провери пробега и ефективността им. Журналистите ги караха в града, по магистралите и по провинциални пътища, докато батериите им се изтощят напълно.
  
  
Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
  
  
Целта на това специално сравнение не бе просто да се отговори на въпроса "Докъде могат да стигнат?", а за да се провери истинската им автономия. Още по-важно бе да се разбере колко ток всеки от тези модели консумира. Или с други думи, да се изпробваа ефективността им, защото е добре хората по-бързо да свикнат с параметри като кВтч/100 км и км/кВтч, които скоро ще станат по-познати на всички.

Тестовите автомобили

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
  
   
Представяйки категорията, задвижвана от батерии, чиито представители изобщо не са играчки, а удобни, безопасни и практични, като много бензинови или дизелови автомобили, бяха избрани 6 от най-продаваните модели в страната. Най-малкият е Smart EQ fortwo, който има и най-малък капацитет на батерията, докато Renault Zoe и Nissan Leaf са представители на компактните автомобили с нулеви емисии. Сегментът на електрическите всъдеходите и кросоувъри е добре представен от Hyundai Kona Electric, но и от луксозния и оригинален Jaguar I-Pace, плюс Tesla Model S 100D, който е готов да потвърди качествата, които го превърнаха в една от най-продаваните електрички в света.

Маршрутът

Тестът се проведе на обща дължина от 150 километра в и извън Рим - 45% градско шофиране, 45% извънградско и 10% магистрала. Този маршрут обобщава класическо пътуване дом-работа-дом, но също така до летището или до вилата край града. Целта за всички автомобили, участващи в този тест, наречен "Къде пристигнах с...", бе да се изпразни заряда на батерията, за да се установи истинската автономия на всеки модел, но също така да се направи класиране въз основа на потреблението на електроенергия.

Най-ефективен се оказа Hyundai Kona

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Първият модел, който спря, бе Smart EQ fortwo, а този, който измина най-много разстояние, бе Tesla Model S. Което не е изненада, докато крайното класиране по ефективност бе по-малко предвидимо. Италианците се изненадват, че неочакваният победител е Hyundai Kona Electric - корейската новост, която знае как най-добре да намали потреблението на електроенергия, без да жертва представянето.

Лъжат ли производителите за пробега

Друг интересен факт от теста е пробегът, който се различава от официално обявения от производителя, но не много. В таблицата по-долу са дадени резултатите - в първата колона се километрите, изминати по време на теста, във втората са данните по WLTP, а в третата - тези по NEDC.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

0 от 500
  • #43
    19 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Пена, в САЩ над 60 % от електриката идва от фосилни горива бе приятелю, 30% от тях са въглища, това казва американската енергийна администрация... само 17% са възобновяеми и едва 1.3% от тях са любимите ви фотоволтаици! А Китай, който е лидер в електрическата мобилност изграждат нови 250 Теравата мощности от въглищни централи ЕКОЛОГИЯ БРАТЧЕ ТА СЕ ПРЪСКА! Това те очаква и в Европа! Ако вдигаш потреблението на енегрия вдигаш и дела на фосилните централи, защото ВЕИ е непостоянен източник!
  • #42
    18 rate up comment 13 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    ...И не, няма след 5 години всички коли да са електрически, няма да има и енергийна криза, защото потреблението на ток съвсем бавно и постепенно от рафинерията ще се прехвърли към зарядните станции и то за повечето зареждания ще бъде през нощта, когато има огромен излишък от ток.А противниците на цялото това нещо ще могат поне още 30-40 години да ни тровят здравето (с някои ограничения тук-там).Аз тях не ги разбирам за какво джафкат. Като не ги кефят електрички, да не четат и толкоз!
  • #41
    15 rate up comment 9 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    За глупости се джафкате и спорите.Колелото се завъртя и няма спирка вече. Виждате, че има и нормални коли с читав пробег вече. Вижте само първия Лийф как се продаваше с 3-4 пъти по-малък пробег от новата Кона на същата цена преди 7-8 години, сметнете след още 7 или 8 къде ще са нещата. Според мен всичко ще се движи по сходен начин - 150-200 кончета с прибег 300-500 км, но цените от 35-40К в евро ще доближат 30, а защо не и по-надолу....
  • #40
    10 rate up comment 3 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Не само немците но и Европа като цяло изостана защото лежаха на стари лаври. След Дизелгейт и вкарването на нови по-точни тестове производителите на коли искат не искат ще почнат да правят хибриди и ел коли иначе няма да могат да покрият новите еконорми. Европа тепърва взе да се усеща и ЕС предвижда отпускане на милиарди за развитие и производство на батерии. Германия също отпуска 1 милиард за целта. Който чака друг да развие новите технологии накрая ще се окаже на опашката.
  • #39
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Пена ( преди 5 години )
    Тва бех аз отдоле.На тия с блоковете решението се нарича АЕЦ и се зарежда нощем.кат немцитие са в каменната ера още и копат въглища си е за техна сметка!
  • #38
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Че кой я брои България за държава!И какво значение има автомобилният и пазар за производителите с изключение на Дачия.
  • #37
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Cars2018 ( преди 5 години )
    Немците ги няма, щот няма печалба в това нещо все още. Не ги мислете тях,немските автомобилни компании са най-богатите в света. Пък тук *** и пульо седнали да обясняват колко били *** немците... щот ние умниците им караме старите коли, а те *** са все с нови! Нямам против ел колите, но все още не са развити достатъчно за да станат масови. Хората в другите държави не са толкова глупави, само ние си мислем, че са...
  • #36
    20 rate up comment 3 rate down comment
    до Пена ( преди 5 години )
    Ако живееш в къща и караш кола за 70+к сметката за тока ти е най-малкия проблем. А колко българи живеят вкъща? Защото повечео живеят в блок. Вземи една типична панелка - 8 етажа 3 входа 3 ап на етаж това са 72 ап. Сложи по 1.5 коли на ап това са 108 коли. Бая фотоволтаици ще ти трябват за тези коли. Сложи по 40кВ на кола и 80% ефективност на зареждането (т.е. искат 50кВ входен ток) станаха 5 мега вата. То това си стана една малка електроцентрала само за този блок.
  • #35
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хюндая сега четох че е 200 коня. С електродвигател тая мощ я имаш веднага. Това си е трепач. И с тоя пробег към 450 км е супер. Теслата е яка но е луксозна кола и е бая скъпичка.
  • #34
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Както обикновено купища защитници на ел колите, ще кажеш че висички карат втора в момента, а на улицата една не виждам.