IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще съкрати ли Ford 35% от работниците си?

Основният удар ще е по тежко губещия бизнес в Европа, прогнозира Morgan Stanley

Ще съкрати ли Ford 35% от работниците си?

Американският гигант Ford вероятно ще съкрати около 25 000 работни места, или цели 35% от служителите си, в хода на предстоящото си преструктуриране, прогнозира анализаторът на Morgan Stanley Адам Джоунъс в бележка до инвеститорите. Основният удар ще е по европейското поделение на Ford, чиято стойност според инвестиционната банка в момента е отрицателна - минус 7 милиарда долара. Засегнати от преструктурирането ще са и почасовите работници на компанията в САЩ и Канада, смята Джоунъс.

Ще съкрати ли Ford 35% от работниците си?
Инвеститорите очакват от новия шеф на Ford Джим Хакет да увеличи чувствително нормата на печалба. Снимки Ford

От компанията побързаха да излязат с официално опровержение, което обаче на практика казва само, че промените ще станат "основно извън Северна Америка", и ще бъдат предприети след "фокусиран и внимателно обмислен подход".

Ценните книжа на компанията, която единствена от голямата американска тройка избегна банкрута при кредитната криза, са загубили над една пета от стойността си през тази година. Новият изпълнителен директор Джим Хакет обеща на инвеститорите мащабно преструктуриране, което ще икономиса около 11 милиарда долара за следващите пет години. Оттогава обаче не са оповестени кой знае колко детайли около това преструктуриране.

Ще съкрати ли Ford 35% от работниците си?
Ford вложи над два милиарда евро в завода си във Валенсия, Испания, което вероятно ще го предпази при бъдещото преструктуриране. Не така стоят нещата с румънския завод на компанията в Крайова, въпреки далеч по-ниската цена на труда там

Засега е известно само, че китайският бизнес на Ford ще се отдели в нова компания, а също и че гигантът ще инвестира сериозно в нови технологии като електрическо задвижване и най-вече автономно управление. От Ford потвърдиха, че ще има съкращения на част от 70-те хиляди работници в компанията, но не са казали за точно каква част става дума.

"Ние очакваме голяма част от действията по преструктурирането да са съсредоточени върху Ford Europe", пише Джоунъс, цитиран от The Financial Times. Европейското поделение е на червено със 7 милиарда долара по оценка на Morgan Stanley. "Очакваме обаче и значителни усилия да бъдат положени в Северна Америка, включително раздяла със сериозна част от работниците на пълен щат и почасово заетите от синдикатите UAW и CAW".

Ще съкрати ли Ford 35% от работниците си?
Заводът във Валенсия от птичи поглед

Преди седмица General Motors, другият гигант на американското автомобилостроене, обяви, че планира да съкрати 15% от работниците си в Северна Америка и да замрази седем завода в глобален мащаб като последица от решението да намали производството на малки автомобили. Само в САЩ това означава затварянето на четири завода и съкращаването на 14 000 работници.

Допреди година нещата за европейското поделение на Ford изглеждаха добре - то отчете най-високата си печалба от кризата насам, и то още преди пазарния дебют на новите поколения на Fiesta и Focus. Това обаче до голяма степен се дължеше на еднократни ефекти, а после и опасенията покрай Brexit изядоха този ефект (Великобритания си остава най-важният пазар на компанията в Европа). Тази пролет Джим Хакет призна, че е "изключително недоволен" от представянето на европейския клон. Още тогава се появиха спекулации, че Ford ще търси купувач за бизнеса си на Стария континент по същия начин, по който GM продаде Opel на групата PSA.


 

Тагове: morgan stanley ford europe
0 от 500
  • #5
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Loco ( преди 5 години )
    Извинявай, Лукчо. Разумните инвеститори ги интересува и развитието на бизнеса в дългосрочен план, колко устойчиво е, каква репутация си създава компанията. Интересува ги разработването на нови пазари, дори и на загуба, защото това е инвестиция в бъдещето. А пишлеменцата с бързите спекули ги интересува само да лапнат парата за две-три години и после да се прехвърлят на следващия пациент
  • #4
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Лукчо ( преди 5 години )
    За Loco може да е голама изненада, но всеки инвеститор - от Уолстрийт или където и да е, дори и от улица "Голо Бърдо" в Нови Искър - го интересува именно това - дивиденти и поскъпване на акциите.
  • #3
    29 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 5 години )
    Форд нямаше да има проблеми, ако не бяха все по-алчните му инвеститори от Уолстрийт, които искат всяка година все повече печалба, повече дивиденти, вечен растеж. Което е невъзможно във физическия свят. Хенри Форд, който цял живот се е борил срещу тия ***, сега сигурно се върти в гроба от яд, че една от тях му управлява компанията. Същото е и с GM, които се отказаха от всичкия си бизнес, който не носи 20% печалба. Спекуланти, а не автопроизводители
  • #2
    14 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Новият шеф на Форд очевидно няма никаква представа какво прави и какви са проблемите на компанията. Тази компания отдавна няма идентичност (изкопираният дизан на Астън Мартин не се брои), а новите им коли едвам си изкарват гаранцията. Миналата година направиха ударно едни пари, понеже бяха пуснали сериозен дъмпинг на цените и направиха доста оперативни лизинги (поне в България), но не може вечно с този подход. ГМ също ще катастрофират лошо под "вещото" управление на Г-жа Мери Бара.
  • #1
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Американците квото пипнат, се разпада :) А европейският Форд си вървеше толкова добре, докато си го ръководеха англичаните и германците