В най-скоро автомобилната индустрия и по-точно този сегмент от нея, посветен на следпродажбеното осбслужване ще усети остър недостиг на квалифицирани кадри, които да работят по електромобилите.
Това е изводът от изследване, проведено във Великобритания, което е показала, че едва 3% от механиците, работещи в сервизи на Острова, са квалифицирани да обслужват електромобили. При инженерите положението не е толкова драматично, но там също се очаква недостиг. Предполага се, че положението е подобно и в повечето държави в Западна Европа и Северна Америка, като за Източна Европа все още няма данни.
Все пак, за нашата част на континента наскоро се появи информация от представителствата на големи автомобилни компании като Renault и Volkswagen, които обявиха, че редовно провеждат квалификационни курсове за своя технически персонал, за да може да работят инженерите и механиците със задаващите се електромобили.
Изследването във Великобритания показа, че столицата Лондон е единственият град, който отговаря за изискванията за пълноценна експлоатация на голям брой електромобили – инфраструктурата за зареждането им до сервизите, които да ги обслужват.
Очаква се, че до 2020 година бройката електромобили и plug-in хибриди по британските пътища ще надхвърли 1 милион тогава ще дойде и първата криза за обучени кадри, както и за зарядни станции. Сега във Великобритания има само 18 000 точки за зареждане, разпределени в 6500 станции.