fallback

Абонамент за кола – бъдещето или пълен провал?

Някои компании бързо се отказаха от подобни програми

Съвсем доскоро много експерти прогнозираха, че в близко бъдеще няма да се налага хората да си купуват автомобили, а ще ги взимат на абонамент. Такива програми стартираха няколко големи производителя, но сега започват да се отказват от тях.  Защо се стигне до това и дали тази идея не е обречена предварително? Пионер в „абонамента” се оказа Cadillac, който предложи тази услуга през 2017 г. Само преди месец обаче американската компания прекрати програмата си, при това в най-важния за нея град – Ню Йорк. Идеята на тази услуга беше, човек да плаща определена сума всеки месец, като срещу нея получава нова кола, без да се интересува от застраховка, данък, техническо обслужване и така нататък. Нейното основно предимство е, че не внасяш огромна сума, но имаш на разположение нов автомобил. Тук трябва да се уточни нещо важно. Cadillac предлагаше в Ню-Йорк, Лос Анжелос и Далас не един конкретен модел, а „абонамент за марката”. Клиентът можеше да избира между седаните ATS-V, CTS-V, CT6 и кросувърите XT5 и Escalade. За година може да се сменят до 18 коли, като е достатъчно да се обадиш в службата за доставки и да направиш поръчка. Първоначално цената е 1500 долара на месец, а по-късно скочи до 1800, като имаше ограничение в пробега – до 2000 мили на месец (38 400 км годишно). Оказа се обаче, че обслужването на колите е доста скъпо, а да се увеличат цените на услугата е безмислено.

Тагове: care by volvo
fallback
  • #5
    до пропов ( преди 5 години )
    Бъркаш се с рентакар. При абонамента колата си е за теб и не я споделяш с никой. Просто остава собственост на дилъра или банката и по някоя време си прибира старата и ти връчва новия модел. А между временно ти само караш и сипваш бензин всичко останало е чужда грижа
  • #4
    Propov ( преди 5 години )
    Абе не е за мен тая работа. Аз любимите си вещи не ща да ги деля с никой, пък точно колата, с някви непознати. НЕ! Аз искам моя кола. Не Мара общата - махленската глоктизанка!
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това в Англия (предполагам и в други държави) го има отдавна и е доста успешно. Там му казват PCP contract. Доближава се много до нашия оперативен лизинг. Да разбира се, че са клиента е по-скъпо. Все пак някой трябва да му менажира колата и тази услуга си струва пари. На практика е рентакар - ти нямаш никаква отговорност към колата.
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    волво скоро ще глътнат вода като титаникна автоизложението другия месец щанда им ще е празен ще има мебели това била тяхната визия за автомобил плащаш за нещо което което което нямаш балъци колкото колкото искаш по 24 000 всяка година на вятъра
  • #1
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нещо на схванах коя е нишата на тази услуга - и за производителя на автомобилите, респ. предоставящият услугата, и за ползващият я се оказва нерентабилно. Не съм уверен, че познавам добре щатските заплати и разходи за живот, но всичко изброено в статията не прави ли rent-a-car все още по-добрия вариант?
fallback
Последни