Съвсем доскоро много експерти прогнозираха, че в близко бъдеще няма да се налага хората да си купуват автомобили, а ще ги взимат на абонамент. Такива програми стартираха няколко големи производителя, но сега започват да се отказват от тях. Защо се стигне до това и дали тази идея не е обречена предварително? Пионер в „абонамента” се оказа Cadillac, който предложи тази услуга през 2017 г. Само преди месец обаче американската компания прекрати програмата си, при това в най-важния за нея град – Ню Йорк. Идеята на тази услуга беше, човек да плаща определена сума всеки месец, като срещу нея получава нова кола, без да се интересува от застраховка, данък, техническо обслужване и така нататък. Нейното основно предимство е, че не внасяш огромна сума, но имаш на разположение нов автомобил. Тук трябва да се уточни нещо важно. Cadillac предлагаше в Ню-Йорк, Лос Анжелос и Далас не един конкретен модел, а „абонамент за марката”. Клиентът можеше да избира между седаните ATS-V, CTS-V, CT6 и кросувърите XT5 и Escalade. За година може да се сменят до 18 коли, като е достатъчно да се обадиш в службата за доставки и да направиш поръчка. Първоначално цената е 1500 долара на месец, а по-късно скочи до 1800, като имаше ограничение в пробега – до 2000 мили на месец (38 400 км годишно). Оказа се обаче, че обслужването на колите е доста скъпо, а да се увеличат цените на услугата е безмислено.