IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

Пробегът на Mars II е 190 км, батерията се зарежда напълно за 45 минути

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

Вероятно всеки знае, че Илон Мъск далеч не е първият човек, на който му е хрумнала идеята да направи напълно електрическа кола. Създателят на американската автомобилна компания Tesla разбира се прави пробив в това отошение, но...

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

В далечната 1969 г. ръководството на компания Electric Fuel Propulsion Corporation решава да започне масово производство на собствен електрически автомобил. За основа е взет четириврат модел на френската марка Renaul. Оказва се, че през миналия век момчетата от Electric Fuel Propulsion Corporation активно се заниванат с пропагандирането на автомобили, използващи електромотори. Като част от цялата тази популяризация са построени доста зарядни станции, разположени между Чикаго и Детройт (САЩ).

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

Въпросният електрически седан, наречен Mars II, бил достанен в Швеция през 1975 г. и оставен в гараж, където престоял до днес, тоест цели 43 години. Местни експерти, които вече са успели да прегледат автомобила, твърдят, че той е в много добро състояние. Скоро "марсианецът", който е произведен в едва 115 екземпляра, ще бъде продаден на търг.

В шведски гараж откриха електромобил от 1969 г.

Според официалните технически данни напълно електрическият седан може да измине 190 км с едно зареждане на батерията, а максималната му скорост е 100 км. Зареждането на батерията на 100 процента пък отнема само 45 минути!

Тагове: mars ii
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    хааааааааааааааааааа ( преди 5 години )
    Дошооглу да гледа и да докладва на джапанките........................
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Renault Sport ( преди 5 години )
    скапаното рено,в пъти по-технологично и здраво от оризовите рикши...и това от преди 50г. и повече....
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Електричките са бъдещето но няма да е лесно и не заради петролните лобита. Сегашните детски болести с пробега и зареждането ще се решат но остава проблема с капацитетата на производство на батерии. Ок ще се построят фабрики за батерии но трябва суровини за тях. Цената на кобалта за 1 година скочи със 120% а още сме в зората на ел колите. Неслучайно LG предоговарят цените с Ауди за Е-трон. С масовизацията на ел колите ще отпаднат и държавните субсидии за тях така че ДВГ няма да отпадне толкова ск
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 5 години )
    Просто трябваше нефта да се усвои.
  • #9
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Хахах ( преди 5 години )
    190 км с едно зареждане през 1969г. Долу горе колкото електрически Голф модел 2019.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 5 години )
    "Според официалните технически данни напълно електрическият седан може да измине 190 км с едно зареждане на батерията, а максималната му скорост е 100 км. Зареждането на батерията на 100 процента пък отнема само 45 минути!"Гууд, гууд, зер гууд за 69та
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    shvaben ( преди 5 години )
    Ел. коли трудно си пробиват път, не само заради петролната мафия, а и защото традиционните производители на автомобили нямат интерес да ги развиват. Печалбите от автомобил с ДВГ с хилядите му движещи и износващи се части са много по-големи в процеса на експлоатация и поддръжка на автомобила. При ел. двигателя има само един ротор с два лагера и без проблеми издържа 1.5-2 млн. километра. Само окачване и спирачки изискват поддръжка.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    До автора от wikipedia: Tesla Motors was founded by Martin Eberhard and Marc Tarpenning on July 1, 2003.Мъск не е основал Тесла, а е инвеститор на по-късен етап. През 2009 води дело което приключва със споразумение да се нарича основател с още двама инвеститори и реалните основатели.
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    MenIX ( преди 5 години )
    Електромобилът не става масов толкова дълго време заради цар потребител. ДВГ-то просто е далеч по-правктично. Ако не са еко нормите още дълги години ще караме ДВГ-та.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Новите еконорми ще накарат всички да минат на хибриди/ел коли. Даунсайза вече не върши работа и особено с WLTP теста съвсем ще се задвижат нещата към отмиране на ДВГ.