IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съдът накара Porsche да изкупи дизелов Cayenne от клиент

Собственикът на всъдехода ще получи обезщетение заради вредните емисии на колата

Съдът накара Porsche да изкупи дизелов Cayenne от клиент

Окръжният съд в Щутгарт задължи компанията Porsche да изкупи обратно от свой клиенти дизелов Cayenne, произведен през 2014 г., както и да му изплати компенсацията. Това съобщава вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Съдът накара Porsche да изкупи дизелов Cayenne от клиент

В решението се казва, че автомобилният производител е установил, че автомобилите от този модел укриват реалните вива на вредни емисии, като по този начин е нарушил законодателството и е получил незаконна печалба. Действията на ръководството на компанията са определени като „несправедливи” – както за клиентите, така и за конкуренцията, тъй като противоречат на правилата, действащи в ЕС.

Сега производителят от Щутгарт е задължен да изплати 60 000 евро на собственика на автомобила, като към тях добави компенсация от 5% от тази сума за всяка година, през която клиентът е притежавал колата. Освен това Porsche ще трябва да покрие и съдебните разноски по делото.

На свой ред от компанията заявиха, че решението е „юридически необосновано”. В Porsche смятат, че проблемът може да се реши с промяна на програмното оборудване на дизеловия автомобил. Така той ще отговаря напълно на изискванията и ще може да се използва.

Решението на съда е поредният удар върху концерна Volkswagen заради скандала с манипулираните дизелови мотори. Очакваше се, че Porsche ще пострадала най-малко от „дизелгейт”, тъй като продажбите на дизелови коли на марката са едва 15%. Освен това тя не разработва такъв тип двигатели, а ги купува от Audi.

Снимка: Porsche
 

Тагове: porsche cayenne
0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Потребител ( преди 5 години )
    За клиента манипулираният дизел е далавера, защото харчи по-малко и върви повече.За земята също е добре, защото емисиите на СО2 са му по-ниски.Зле е само за хората като цяло, тъй като канцерогенните емисии са по-високи, което е от значение най-вече в градовете.
  • #8
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    На тея дето си мислят, че японците не лъжат, само ще им кажа едно - 30+ години Кобе Стийл.
  • #7
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хахаха, форумната *** се появи и почна да ръси бисери.Я кажи коя от изброените марки от теб са ползвали софтуер, който да лъже всички! Коя?Дизелите им покриват всички международни стандарти без да лъжат, а селската марка без лъжи не може да ги докара нещата до елементарни еко стандарти. На Мазда дизелите дори покриват нормите без скъпоструващи системи за пречистване на изгорелите газове.Така, че можеш да се засилиш и да си удариш главата в някоя стена, за да ти дойде акъла евентуално!
  • #6
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Оризару на-Таката ( преди 5 години )
    Ето че имало правилно решение на дизеловия проблем. Сега остава да го приложат и върху ВСИЧКИ дизелови трошоти, хунди, мазни и т.н. канцерогенни отпадъци, криещи се зад "хибридни" технологии.
  • #5
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    съд до дупка за тези лъжливи из.мекяри.че и продължават да наглеят че можели софтуерно да оправят нещата. гадни лъжливи шваби. и накрая за капак се оправдават че двигателя не бил техен. е такава наглост просто няма.закривай
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Всичките им 11М клиента с манипулирани двигатели трябва да си поискат парите. Но едва ли ще стане. Повечето от колите в Германия особено луксозните са служебни и фирмите няма да тръгнат да съдят ФВ а ще ги изнудят за отстъпки (ако вече не са го направили), а на останалите фенове саждите им пречат да виждат по-далеч от носът си ...
  • #3
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А защо забраниха в Германия колективните дела срещу ВАГ?Защото щяха да ги скъсат от съдене и щяха да фалират. Сега ще ги съдят всеки поотделно докато и това го забранят по някакъв начин. Нагла и безочлива немска далавера. Закривай!
  • #2
    24 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 5 години )
    Кайен всъдеход??? Бах ва у неграмотниците!
  • #1
    29 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Ето че имало правилно решение на дизеловия проблем. Сега остава да го приложат върху ВСИЧКИ дизелови вагонетки, алудита и т.н. канцерогенни отпадъци.