IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ADAC съветва - електромобил или автомобил с ДВГ?

Колите на ток са по-добра инвестиция в дългосрочен план, показва проучване в Германия

ADAC съветва - електромобил или автомобил с ДВГ?

Германският автомобилен клуб (ADAC) публикува проучване на разходите за експлоатация на електрически автомобили в сравнение с коли на бензин и на дизелово гориво. Резултатите са интересни. Всъщност, ако сте се спрели на електромобил, опитайте се сами да изчислите дали той е по-изгоден от такъв с ДВГ.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

За да има обективност, в списъка с критериите са включени важни фактори: застрахователни разходи, транспортни такси, разходи за поддръжка и ремонт, износване на гумите и, разбира се, разходи за електроенергия или гориво. Следва да се отбележи, че изчисленията по последната точка са извършени въз основа на "живи" показатели, а не на паспортни данни.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Една от най-важните победи за електрическите автомобили е по-бавната им загуба на стойност. Това е млад пазар с малко предложения "втора ръка". Освен това електромобилите са доста надеждни, така че цената им пада по-бавно в сравнение с аналогичните модели с ДВГ. Последните в крайна сметка се оказват по-скъпи при ежедневна употреба.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Цената на 1 км пробег с BMW i3 струва в Германия 53,6 евроцента, а за бензиния BMW 218i Active Tourer тази цифра е 60,6. При дизеловия BMW 218d цената на километър пада до 57,4 евроцента, но все пак остава по-висока от тази на електрическото i3.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Hyundai Ioniq Electric изминава 1 километър за 49 цента, а бензиновият i30 - за 51.4. Дизеловият се справя с 52. Renault Zoe "иска" за 1 км пробег 48 цента, а бензиновият Renault Clio е по-евтин - 36.4.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Резултатите от проучването на другите автомобили бяха още по-нееднозначни: Smart Fortwo Coupe EQ/бензинов Fortwo: 36.9/38.7; VW e-Up/бензинов VW Up: 39.1/34.0; VW e-Golf/бензинов 1.5 TSI/дизелов 1.6 TDI: 48.6/49.0/47.0; Tesla Model X 100D/дизелово Audi SQ7 TDI: 131.9/137.7.

По-изгоден ли е електромобилът от такъв с ДВГ?

Германците стигат до извода, че ако сте готови първоначално да харчите повече пари за закупуване на кола и не се страхувате от ограничения пробег, електрическит автомобил може да се превърне в подходящо средство в дългосрочен план. Освен това електромобилите днес могат да бъдат закупени в почти всеки клас. За тези обаче, за които е важно почти непрекъснато да са в движение и да зареждат бързо, изборът е очевиден.

0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 10 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    ...Отделно се ходи из България 2-3 пъти в годината до 400 км в рамките на 1 ден, но общо отиване и връщане, има престой, който може да се ползва за зареждане. Всичко друго е до 200 км в двете посоки.Та идеята ми е един ден като мога да си позволя електричка, ще ми осигурява над 95% от всички пътувания, които правя в момента.Това го очаквам да стане след 5-6 години примерно, дотогава нещата ще са много различни.Та София-Варна-София за един ден? За какво ми е? Има самолети ;)
  • #12
    12 rate up comment 3 rate down comment
    бай Кольо Ръждата ( преди 5 години )
    Нещо много недовършена ми се вижда статията. Изобщо не се споменава за годишен пробег- имаш едни постоянни разходи, и километърът ти струва едно, ако минаваш 10 000 годишно, съвсем друго - при 40 000 годишно. Също така и не се казва при каква субсидия е това. В България тя е близо до нула, а все пак това е български сайт. Отделно и за изхабените батерии, но там не знам дали изобщо някой може да каже нещо. И накрая- фен съм на електрическите коли и се радвам, че нещата при тях се развиват.
  • #11
    8 rate up comment 15 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Относно пробег - замислих наскоро, че зареждам дзверо (2.3 турбо, 250 к.с., харчи 11-14 градско, 6-8 извън) на всеки 300-500 км и то не до горе. Никога не съм минавал между две зареждания над 600 км.Веднъж годишно се ходи на море (значи 400 км в посока е най-големият пробег), спира се поне по 2 пъти през пътя - семейство пикльовци сме, а и почивчица е хубаво, не сме на състезание. Та, колко му е едната почивка по средата да е половин час и с читава станция да заредиш достатъчно за до края?
  • #10
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Такива "терикати" като тинтирито ги оправят нормите като му треснат як данък или като му ши.нат забрана да влиза в градовете и на каруца даже ще мине.
  • #9
    10 rate up comment 10 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    А относно цените на електрички втора ръка - еми отворете някой сайт и виждт - има много по-малък спад спрямо която и да е кола с ДВГ. И то това на пазара в момента са най-първите Тесли, Зоуита и Лийфове от преди 3-5-6 години, които са си със съответните кусури.
  • #8
    11 rate up comment 10 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Тинтири, за пореден път са ти много отживели опорките.За стария Лийф е ясно - батерията му е зле, ама напоследък всичко ново (без новия Лийф) си идва с читав температурен мениджмънт на батериите и така могат спокойно да изкарат по над половин милион км. А още сме супер в началото на електромобилната ера.Ценко, колко пъти в годината правиш София-Варна и обратно за 1 ден?И пак, проблемът с пробега е заради зарядната инфраструктура, не толкова заради самия пробег с 1 зареждане, ако е над 200км
  • #7
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Освен това не знам защо ватманите живеете с някакви извънземни представи за батерии и обяснявате как след N години имате N % спад в батерията и че това ще се запази така и тя ще доживее 100 години - вие устройство с батерии не сте ли имали? Батерията има период на един плавен линеен спад в заряда последван от брутално пропадане и ако 2 години е държала заряд като нова на 2 години и 2 месеца вече е за ***. Кой ще поеме риск да купи батерия няколко пъти по-скъпа от колата на старо?!
  • #6
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    От всички електрички единствено Smart Fortwo Coupe EQ е смислен като концепция електрически автомобил и си струва ако можеш да си го позволиш като втори автомобил в семейството! Но сектантите на Свети Илон няма да се съгласят - те продължават да живеят с изкривената представа, че той е измислил топлата вода...
  • #5
    9 rate up comment 11 rate down comment
    ценко чоков ( преди 5 години )
    А това, че не мога да отида до София от Варна и да се Върна за 1 ден не го броите, трябва да правя почивки и да търся къде да заредя
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    При ел колите е логично да има голямо обезценяване. Това е нов сегмент който се развива бързо и разбира се новите модели стават много по-добри с по-бързо зареждане, по-голям капацитет на батериите и съответно пробег. Дори да не борим това че на 2 ръка електричка батерията е загубила от живота си тези коли морално ще остаряват много по-бързо от колите с ДВГ заради бързото развитие на технологиите в тази област. Поне в началото ще е така. Може би след време ще стане както е сега с колите с ДВГ