IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в България

От януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години.

При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"

Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.

2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по марки
Volkswagen    27141
Mercedes        20062
Opel                   15676
Audi                   14043
BMW                 13570
Toyota              10455
Ford                     9706
Peugeot              9517
Renault               6482
Honda                  6061
Citroen                5988
Fiat                       5477
Nissan                4895
Mazda                 4421
Hyundai             3599
Данни на КАТ за януари-септември 2018


Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.


 

Тагове: 2018
0 от 500
  • #17
    17 rate up comment 15 rate down comment
    911 ( преди 5 години )
    А бе оставете будалите да си карат старите БМВ-та, Мерцедеси, Аудита и Поршета, а вие си карайте новите Дачии!
  • #16
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Уточнявам - Порше а не някаква ребрандирана джипка Фауве. С една дума - 911
  • #15
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно. Употребяваните поршета за разлика от Хонда / Лексус и прочее държат цена а не стават за жълти стотинки. 20 годишен лексус с цена нов над 100 хиляди сега се продава за под 10. А поршето е паднало от 150 на 80 хиляди.Истината боли!
  • #14
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Тия панелки избушени и така нататък ако ти се струват жилище начи зад граница си ходил най-много до Владивосток!
  • #13
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тинтири, никой не ти пречи да си караш стария мерцедес, ако ти харесва. Въпросът е само да плащаш съответния данък, подобаващ на замърсяването, а не 45 лева на година. Който иска да е гъзар, да си плаща.
  • #12
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Шерше ла фам" , както са казали франчулята! Много по лесно е някоя кифла да ти върже като я качиш в старо Порше, отколкото в чисто нов Форд, например, или нещо друго дето се води не-"премиум".Та, мутрата спира пред чалготеката с поршето, сваля десния джам и кифлите скачат .... Естествено, не всички мутри карат стари поршета, някой да не ми се обиди и да се обърка да тръгне да ме бие!
  • #11
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И не на последно място като купиш нова кола спокойно можеш да я търкаляш и 10 години без притеснения и съществени проблеми. ДОкато 10+ годишната Е класа след 10 години ще чукне 20 И колкото и да я гледаш и правиш все ще има трески за дялане а поддръжката ще стане съвсем грозна гледка.
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Също така да не забравяме че в наши дни и малка и голяма кола често са на една платформа та откъм возия няма голяма разлика. Също освен Дачия всичко друго можеш да окичиш с доста играчки по свой вкус.
  • #9
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Всички се оправдават с финансовия аспект че е по-евтино да купиш стар дизелов лукс отколкото нова. Защо всички си мислят че кола бъкана с електроника и екстри на 350-500 хил км ще е евтина. Да кажем 15к покупна цена.1500 мин за обслужване. 1500 за 2 комплекта гуми. И обезценка за 5 години едни 50%. Тоест 10к загуба ако не се счупи нищо. А знаем че ще се чупи. Много А ако хванеш някоя промоция можеш да си вземеш кола D сегмент за около 40к. и до 1000 за гуми. При 35% обезценка са ти пак 15к
  • #8
    13 rate up comment 21 rate down comment
    Брандо ( преди 5 години )
    Ами, да ! На нас ни трябва автомобил веднъж седмично или за малки разстояния. Защо да не е престижна марка, запазена и добре поддържана ?! Такива са Мерцедес. Карани от улегнали хора и поддържани в сервиз. Разбира се има и сдухани, но това е друга тема. Повечето германци мечтаят за тях и си ги позволяват чак, като се пенсионират.Затова избора на българина не е микропроцесорна, а здрава логика и най-вече стремеж към стандарт, въпреки мизерията.