fallback

Mодел на Nissan предказа бъдещето преди 30 г.

Neo-X така и не стигна до серийно производство

В края на 80-те години на миналия век светът на двигателите очакваше големи промени. Автомобилните производители имаха нужда от свежи и необикновени решения, за да удържат на конкуренцията.Именно поради тази причина през 1989 г. японската компания Nissan представи на широката общественост новия си прототип, наречен Neo-X. Тя бе оборудвана с най-иновативните системи за сигурност по онова време, чиято употреба трябваше да започне чак в далечното бъдеще.Този концептуален седан бе показан на автомобилното изложение в Токио. Размерите му бяха 4980 мм дължина, 1870 мм широчина и 1350 мм височина. В автомобила бяха инсталирани голям брой електронни устройства, немислими за онова време. Например, стъклата се затъмняваха при натискането на съответния бутон. Броните на автомобила пък предупреждаваха, когато наблизо бъде засечен обект.Освен това Nissan Neo-X имаше мощен компютър, който наблюдаваше работата на двигателя, трансмисията, въздушното окачване, кормилното управление и спирачките. Автомобилът можеше да се похвали и с прожекционен екран, холографски приборен панел, както и сензорен централен дисплей, който показваше настройките за климатика, навигация и картина от камерите за нощно виждане.Задвижването на Nissan Neo-X бе поверено на 8-цилиндров двигател с обем от 4,5 литра, който развиваше максимална мощност от 270 коня. Той работеше в тандем с 5-степенна автоматична скоростна кутия, а задвижването беше на четирите колела. Прототипът така и не влезе в серийно производство, но японската компания взаимства от него много неща в бъдещите си модели.Снимки: Nissan

Тагове: nissan
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нисан могат, но оня Гном, който подпира Рендетата не дава. От Рено му идват паричките и френската държава го държи за топките и той няма къде да мърда. Рено е като Фръцваген. Полудържавна перачница. От какъв зор ще дават на Нисан да прави такива неща. Следват си малоумната държавна политика и това е. Мигрантите трябва някой да ги храни, а Франция се е превърнала в едно огромно гето. Париж не можах да го позная. Миналата година бях там, както и преди 15 г. Все едно съм в друг град с други хора.
  • #6
    ,,, ( преди 5 години )
    До ...Невероятен е, но не е работещ. Не знам, какво не ти е ясно - абсурд е било да го направят тогава, та те не могат дори и сега.
  • #5
    ... ( преди 5 години )
    Невроятен японски автомобил! Да, концекпт, не знам си какво, но е НЕВЕРОЯТЕН! Още не мога да повярвам какво чета в статията и какво виждат очите ми. А защо сегашните им автомобили не са такива интересни?Накъде отива света?...
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нисан си мечтаят, Мерцедес правят.
  • #3
    Wane ( преди 5 години )
    "Прототипът така и не влезе в серийно производство, но японската компания взаимства от него много неща в бъдещите си модели."Това не е прототип, а концепция. Концептуалните автомобили нямат за цел да влизат в серийно производство, а се правят, за демонстрация на възможности, проучване на дизайн или технологии.И между другото дума Взаимствам в българския език няма, има Заимствам.
  • #2
    Футурист ( преди 5 години )
    То ако гледаме концептите - сегашните коли трябва да се движат сами.Концептите са нереализирани в момента идеи, а не автомобили, годни за употреба.
  • #1
    Факт! ( преди 5 години )
    Има хора които бавят човешкото развитие.В автомобилостроенето това са германците.Дизель незнам си какво.Като сравнихме тоя Нисан с "новият" модел на Фьолцвагина със старите двигатели и виждаме коя нация спъва автомобилостроенето.
fallback
Последни