IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За какво да внимавате при покупка на автомобил на старо?

Пропуските при огледа могат да ви вкарат в големи неприятности

За какво да внимавате при покупка на автомобил на старо?

Изборът на атомобил е трудна задача, още повече, ако той не е нов, а употребяван. На пазара има огромен брой предложения и купувачът трябва да бъде много внимателен. А това става, ако се внимава за няколко прости неща, категорични са експертите. Ето кои са те:

За какво да внимавате при покупка на автомобил на старо?

Ожулвания и драскотини

Огледът на автомобила започва от каросерията, която е най-трудно възстановяемият детайл на автомобила. Моторът, трансмисията и дори салонът могат да бъдат заменени, но с каросерията нещата не стоят така. Едва ли някой ще смени цялата каросерия преди продажба, тъй като просто няма как да си върне парите.

Да намериш в големия град автомобил, който не е пострадал поне леко, е невъзможно. Едва ли има кола, която да не ожулена или одраскана. И ако все пак се появи такава, бъдете нащрек. Употребяваната кола без драскотини е била боядисвана, а това често означава, че нещо се крие.

Гуми

Ако забележите, че гумите са износени неравномерно, това също е сигнал за неизправност. Понякога тя е малко и лесно отстранима (съответно и по-евтина), но има възможност да ви вкара в доста сериозни разходи. Някои търговци се опитват да продадат автомобил, като му сложат чисто нови гуми, което трябва да ви накара да бъде внимателни. Никой няма са вкара сериозна сума в консуматив за кола, от която иска да се отърве.

Волан


Шансът да попаднете на автомобил с превъртян километраж е огромен. Тази процедура се извършва бързо и лесно, така че не гледайте пробега. Вижте как изглеждат педалите, ако те са изтъркани това е сигнал, че колата е изминала много километри. Ако машината е с механични скорости, то лостът за смяна на предавките също може да ви подскаже доста неща.

Най-много „информация” обаче ще получите от състоянието на волана. Ако той е прекалено изтъркан, значи колата е карана много и съответно нейните проблеми ще бъдат повече. А ако има някакви увреждания по него, нещата стават притеснителни.

Погледнете и стъклата. Ако предното е заменено, няма особен повод за притеснения. Ако обаче тези на вратите са произведени в различни години (това се установява от номер), има голям шанс колата да е пострадала в сериозна катастрофа.

Стартиране на двигателя

Още при запалването на мотора можеге да научите много за неговото състояние, така че внимателно слушайте какви звуци издава. Някои са харектерни и не би трябвало да ги има. Не се притеснявайте да отворите капака. Ако двигателят блести от чистота, това не е добър знак. И обратно – прах и мръсотия, но липса на течове, означава, че продавачът не иска да скрие нищо.

Повозете се на автомобила. Вероятно няма да ви дадат да го покарате, но задължително направете едно кръгче с продавача. Това ще ви даде голяма информация за окачването, скоростната кутия и двигателя. Задължително спрете музиката и слушайте внимателно. И ако нещо не ви хареса, не правете компромиси, защото после те ще ви струват много.

За какво да внимавате при покупка на автомобил на старо?

Документи

Тук идва най-сложната част, затова бъдете внимателни. Не е изключено автомобилът да е заложен в банка или пък да е взет на кредит, който собственикът му е спрал да изплаща. И съвсем скороо вероятно ще се озовете в доста неприятна ситуация, когато някой дойде и си го прибере.

Проверете дали номерата на шасито и на двигателя отговарят на тези в документите. Ако автомобилът не е току-що внесен от чужбина, опитайте се да разберете колко собственика преди вас е имал. Ако е нов внос, проверете дали всичко е платено и съответно заверено.

Продавач


Юридическите лица, по принцип, не са най-доброто място, от което можете да си купите автомобил на старо. Ако продавачът е такси-компания, няма какво да се коментира. Същото важи и за застрахователите – там рискувате да попаднете на кола, която е претърпяла сериозен инцидент, но после е била приведена в „търговски” вид и е изкарана на параза.

Ако продавачът е частно лице, не се притеснявайте да поискате преглед в сервиз, където специалист ще огледа внимателно автомобила. Най-важното обаче е да се запасите с търпение. Хвърлянето на първото предложение обикновено води до лоши последици.

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    dr_kurtev ( преди 5 години )
    до"Всъщност..." Да те уведомя,че при така наречените от теб "хамерикански недоразумения" можеш да си сигурен за изминатите мили-в USA пипането на километража е федерално престъпление !! Така няма нужда да гледаш друго за да си сигурен в пробега !!
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да ама гледаните стари коли струват пари. И джамбазина вкарва само *** защото му е голяма печалбата. Още една добра проверка е да отвориш западен сайт за употребявани коли и да видиш дали има аналогични коли за поне 1000-1500 евро надолу (при скъпи или редки коли и 2500). Но вносителите и това го научиха и вдигнаха цените поне да се изравнят със западните.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кола на 10 и повече години веднага си личи дали е карана и поддържана от културен човек, или от някой селянин мърляч. Гледаш колата да е в оригинален вид със същите джанти за модела, салонът да има нормални следи от износване но да е чист и запазен, боята да е добра като по предната броня и капака да има чуквания от камъчета, тогава е 80% вероятно и технически колата да е добра, което не означава, че не трябва да се налеят едни 4-5 хиляди лева за смяна на консумативи и амортизирани части.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По-долу човекът е написал какво трябва да се гледа при покупка на кола втора ръка, но наш *** го е зарил с минуси и пак е потеглил към бандюгите в Горубляни и Дупница ...или т.нар. "БГ-автокъщи".
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Ра$$$ово Ломско ( преди 5 години )
    Е, не бе, то щото японките пускат Кристиан Диор отзад!! Па за Хамериканските да не говорим!! Всички, баце, са от един дол!! Айде лека!
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако е закарате на газ-анализатор, значи, че нищо немско няма да си купите. Там още от завода излизат обгазяващи и тровещи! А за на старо да не говорим, особено, ако са препродавани у нас. 100% гаранция, че ауспуха е гола тръба без катализатор или ФПЧ.
  • #2
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Всъщност ... ( преди 5 години )
    единственото за което трябва да внимавате е да е от някоя фирмена програма: Junge Sterne - Merc, Porsche approved, Premium selection - BMW, Used cars plus - Audi, Jaguar approved и т.н.ЕВРОПЕЙСКИ производители. Получавате отлично подържана, обикновено фирмена кола с точните километри и най-често удължена гаранция на 40-60% от началната стойност! Но това не касае оризарски или хамерикански недоразумения- там такива "глезотии" няма, освен някоя инициатива на предприемчив дилър с всичките рискове от това.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    И го закарайте на газ-анализатор.