IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.

Европейската комисия иска да ограничи износа на стари автомобили към Източна Европа

30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.

На Запад не ги искат, на Изток ги купуват - през 2017 т. само в България са били внесени 30 000 "мръсни дизели". Европейската комисия иска да ограничи износа на стари автомобили за Източна Европа. Но може ли да го направи? Това пише в свой аналис „Дойче Веле”.

30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.

„Открай време Източна Европа предупреждава: старите и мръсни дизелови автомобили, които излизат от употреба на Запад заради обсъжданите забрани и ограничения на тези коли, рано или късно се оказват в източноевропейските членки на ЕС. Докато благосъстоятелните западноевропейски държави подобряват качеството на въздуха на своя територия, преследването на европейските климатични цели на Изток става все по-трудно, пише "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг".

Така например само през миналата година в България са били внесени над 100 000 стари автомобили, като над 30 000 от тях са били "мръсни дизели" - по данни на европейската екологична организация "Transport & Environment" (T&E), посочва в тази връзка порталът heise.de.

Проблемът се измества - от Запад на Изток

На този фон Европейската комисия (ЕК) е решена да се задейства, пишат редица немскоезични издания: тя предупреждава германските атомобилни компании да се въздържат от износ в Източна Европа на онези стари дизелови автомобили, които техните клиенти връщат, за да получат премия и да закупят нови коли.

"Износът (на тези коли) не е решение, това е просто изместване на проблема със замърсяването на въздуха от Западна към Източна Европа", казва пред "Тагесшпигел" еврокомисарката по промишлеността и вътрешния пазар Елжбета Биенковска.

Разбираемо е, че германските собственици на подобни автомобили желаят да се възползват от предлаганите им "премии за бракуване" или "екологични премии". Само че не бива старите и лошо оборудвани автомобили да продължат да се движат по пътищата на Европа, макар и в други страни, казва тя, цитирана от "Дойчландфунк".

По този повод интернет-порталът heise.de припомня, че в началото на октомври германското правителство и автопроизводителите са приели концепция за решаване на проблема с "мръсните дизели". Тя залага основно на премии, полагащи се на собственици на стари автомобили при покупката на нова кола.

Същевременно техническо преоборудване се предвижда само при някои определени случаи - за сметка на производителите. Автоконцерните обаче отказват да поемат тези допълнителни разходи, което превръща изпълнението на тази част от плана в много несигурно, четем в статиите по темата.

Според еврокомисарката Биенковска, старите дизелови автомобили могат да бъдат експортирани само ако преди това са били дооборудвани. Същевременно от ЕК признават, че не разполагат с правна основа за налагането на подобно задължение и добавят, че става дума по-скоро за оказване на политически натиск, посочва "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг".

20% по-висок износ от Германия

През 2017 броят на експортираните стари дизелови автомобили от Германия действително се е увеличил - с 20% в сравнение с 2016, достигайки 240 000. Една трета от тези автомобили се оказват в Италия, Австрия, Франция, Украйна и Холандия. Останалите - в източноевропейските членки на ЕС”.

Снимка: "Ройтерс"
 

0 от 500
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    От 5 години насам са масови турбо бензините които изяждат предимството с гъвкавостта и намаляват сериозно разликата в разхода
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Въобще трябва да не си наред да купиш дизел над 5 години. За нов щом те влзече хубаво ако не караш много за 5 години може да си 1-2хил лв назад но не е страшно
  • #12
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хайде стига с тия митове че нафтата на практика връща в резервоара.2.0 турбо дизел градско не пада под 8. На магистрала 5-6. 2.0 бензин близки коне 11 градско, 7-8 магистрала. И какво излиза икономията е средно 2/100. Сложи го 3. 6лв/100 срещу турбо 1000+, съединител 1000+, помпа 500+, дюзи 500+. Като замине дпф се налага чип 500+. Тоест всеки ремонт те връща 10-тина хил км назад. За гъвкавостта съм съгласен че до голяма степен е предимство
  • #11
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Турбо дизела е еластичен ..икономичен и със сравнително поносима цена , еквивалентния му бензин гори два пъти повече върви и ускорява два пъти по слабо , нютони няма бензина ,нютонии.А излагането и миризмите на газовите системи е отделен въпрос , не малко коли изгоряха.Каквото и да си говорим газта е за оптеделена част от населението , наречена малцинство .
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дизела е за трактористи, за такива, които крадат или могат да купуват крадена нафта и балъци.Последните са най-прекарани. Някой от предните 2 категории ги е излъгал, че е много евтино да караш на това гориво и те се метнали на него и започват филмите. За 1-2 митра евентуално, а понякога няма и толкова икономия на 100 км се вкарват в такъв филм, че няма повече на къде. Дюзи, ГНП, съединител с маховик, турбо, регенерация и какво ли още не. Цифромания!Отделно, че си броил повече пари за дизел.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тази с процентите дето твърдят, че едва ли не всички си вземали дизели да излязат от гетото в което живеят! Изобщо не е така! Като се замислих на нашата улица 21 къщи (10 от едната и 11 от другата страна) 4-*** човека имат дизели. Всичко останало е на бензин или газ. Тези с дизелите карат СУВ. Единия е с Ланд Крузер. Него го разбирам и другите донякъде. Всичко останало не кара нафтови печки. Семайствата са над 30. В някои по-големи къщи са х2. Всяко сем. има по 1-2-3 коли. Поне 50 коли са.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    То пък дизелите излизат много евтино. Като смениш търбина, съединител и/или дюзи отидоха тези 5лв на 100 км дето пестиш. Като сложиш че и дизела ще е на 2 пъти повече км и всички други неща са по-вероятно да се счупят и съвсем отиде далаверата. Първите ТФСИ къртеха откъм вървене/разход, но и не държаха. Когато махнаха компресора и останаха на турбина само станаха съвсем ок. Не се оплаквайте от директното впръскване. И сега има коли с без него. Масово тук колите са 10+ години а там е рядкост то
  • #7
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ами явно зависи какви хора познавате :-P В последната година баща ми, гаджето и 1 приятел купиха бензинки. Само 1 приятел си взе Мецедес дизел. 3:1 за бензина
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Този ( преди 5 години )
    Само 20% от внесенете автомобили са бензин, всичко друго е дизел много ясно. То е вижда, ако човек следи разни модели и огледа автокъщите.Всеки скача на дизела, много малко взимат бензин и после да се занимават с газово, а още по малко си купуват с фабрино хазово.
  • #5
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ами то хубав бензинов мотор последните 15г няма. Харчат много на директното впръскване не можеш да сложиш газ, е кой луд щи си купи бензин? Един познат взе ауди ТФСИ, нещо се счупи и даде 4к да го оправи. Едни от малкото ставащи мотори е на Алфа 1.4 турбо но 120кс, *** надежден мотор, обаче за извън града е слабичък и ако го караш бързо харчи яко. За мен няма по приятно караща се кола от 6-цилиндров дизелов мотор на Мерцедес или БМВ.