IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но с по-икономичен хибрид

Кросоувърът на Toyota вече е с по-голямо междуосие и увеличен клирънс

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но с по-икономичен хибрид

На автосалона в Париж компания Toyota показа новото поколение на кросоувъра RAV4. Той ще се появи на европейския пазар в началото на следващата година. Новата генерация на популярния автомобил дебютира още през март 2018 г. в Ню Йорк, но във варианта са американския пазар. Разлики между двете версии в дизайна няма, ако не се броят местата за регистрационните табели, които отговарят на европейските стандарти.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

Кросоувърът е изграден на модулна платформа TNGA-K. След преминаване към новото шаси, размерите на модела останаха почти непроменени, с изключение на това, че междуосието нарасна с 30 мм и достигна 2690 мм. Освен това е увеличен клирънсът с 13 мм и той вече е 190 мм. RAV4 получи също така нов кормилен механизъм с електроусилвател. Конфигурацията на окачването е същото: MacPherson отпред, мултилинк отзад.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

За европейците кросоувърът ще се предлага с хибридна система, която включва атмосферен 4-цилиндров двигател с обем от 2,5 л от новото семейство Dynamic Force с комбинирано впръскване, електромотор, електромеханичен вариатор (в американската версия - 8-степенна автоматична трансмисия) и никел-метал хидридна батерия. Хибридът е наличен с предно или със задвижване на всички колела. В първия случай общата мощност е 218 к.с., а във втория - 222.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

При варианта 4WD максималната тяга на задните колела се е увеличила от 953 на 1300 Нм. Освен това се е появил режим Trail Mode с имитация на работата на блокировка на предния диференциал. Тази версия ускорява от място до 100 км/ч за 8,1 сек, а обявеният разход на гориво е 4,6 л/100 км в комбиниран цикъл. Хибридът с предно предаване ускорява до 100 км/ч за 8,4 сек и харчи 4.5 л/100 км. Хибридният RAV4 от предишното поколение развива 197 коня, ускорението до 100 км/ч отнема 8,3 сек, разходът при 2WD е 4,9 л /100 км, а при варианта 4WD - 5 л/ 100 км.

Новият RAV4 за Европа: без дизел, но по-икономичен хибрид

В Европа новото поколение на кросоувъра ще се продава и с двулитров атмосферен двигател, чиято мощност обаче още не е обявена. Този мотор ще работи в съчетание с механична скоростна кутия или с вариаторна. За версията с два педала е осигурена нова пълноприводна трансмисия Dynamic Torque Vectoring AWD с многодискова муфа и система за отделно управление на тягата за всяко от задните колела.

Дизелът за европейския пазар обаче бе пратен в историята. Предишното поколение на Toyota RAV4 на Стария континент все още може да бъде закупено с дизелов двигател 2.0 D-4D (150 коня), който работи в тандем с шестстепенна скоростна кутия.

Снимки: Toyota

Тагове: toyota suv toyota rav4 rav4
0 от 500