fallback

Петте най-забележителни коли с турбина И компресор

Технологията дълго време беше позабравена, но сега отново набира популярност

Една от технологиите, коиито през последните години набират популярност е комбинацията между турбина и компресор (суперчарджър). Дълго време тя беше позабравена, но в последното десетилетие някои производители отново започнаха да прибягват до нея. Защо се стигна дотук и кои са най-забележителни автомобили с подобна система, обяснява изданието Autoevolution.

       Преди време повечето автомобили разполагаха с атмосферни мотори. Компресорите бяха доста рядко явление, турбините се срещаха малко по-често. Първите коли, на които започнаха да поставят комбинация от двете технологии, бяха бегачките от световния рали-шампионат. След това те стигпаха и до серийните модели.

Всяка система си има недостатъци. Турбините са критикувани най-вече заради турбо дупката, която се среща дори при някои от съвременните автомобили. Компресорите на свой ред не закъсняват толкова, но осигуряват по-малко тяга и натоварват допълнително двигателя, тъй като са свързани с ремък към коляновия вал. Идеята на комбинацията от двете е те да бъдат балансирани и да се допълват, като така осигуряват повече мощност при всякакки обороти. Така през 1985 се появява първата кола с турбо и компресор.

5 паметни комбинации от турбо и суперчарджър (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Без VAG всичко е точно
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Лача делта интеграле - бензинов двигател - 250 кс..
  • #10
    Факт! ( преди 6 години )
    При турбото няма кой да бие французите.Френското превъзходство в автомобилостроенето е тотално.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Както отбеляза колегата по-долу, 80те год., са едни от най-хубавите, или така наречената турбо ера!Имах удоволствието да карам 3год., Uno Turbo i.e. 1992год. произведена! 1,4 Racing от 0до100 8,3сек. и 205км. час!Уникална........Имах възможност да придобия и Punto GT 133к.с., но ме достраша.......
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ел. турбо се слага основно за да се избегне турбо дупката, докато стандартното турбо основната му идея е да рекулперира енергията на изгорелите газове и да я превърне в полезна енергия. Без стандартното турбо няма да може да се впишат в еко нормите, така че няма да видим коли само с супер чарджър освен ако не са съзтезателни.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Фиат Уно 1,3л. 105к.с.;Ланчиа Y10 1080куб.см.85к.с.,в началото на 80те.2000куб.см.+турбо в Крома,Тема,164,и 9000 на Сааб.Стига с този VAG, има и по-достойни !!!
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Къде е бмв
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    барабар волво с мъжете
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    при електро турбо няма да има нужда от интеркулер големи умници ей какви инжИнери какви башмайсторчета в този сайт
  • #3
    Auto ( преди 6 години )
    "7. няма да има турбо дупка"1. няма да има турбо дупка :))
fallback
Последни