Някогашният технически директор на Ferrari Рос Браун, който след това последователно извървя пътя от собственик на отбор до спортен директор на Формула 1 обяви, че в бъдеще световният шампионат може да мине на електрическо задвижване. Браун не се ангажира с точна прогноза и се задоволи с очаквания, че това може да стане след „пет, десет години или когато това стане необходимо”.
И това далеч не е еретична мисъл за феновете на Формула 1, които вече преглътнаха 1,6-литровите V6 мотори, работещи с две хибридни системи, чиято обща мощност отива към 1000 конски сили.
Проблемът е, че вече има световен шампионат с едноместни електрически формули и той си е гарантирал статута на единствена такава надпревара под шапката на ФИА. Това обяви създателят и главен изпълнителен директор на Формула Е Алехандро Агаг, който поясни, че до 2039 година Формула Е ще е единственият шампионат с електрически формули.
А ако Формула Е и ФИА удължат сделката си, като Агаг обясни, че не вижда причина това да не стане, във Формула 1 ще трябва да чакат още дълго време. Или да преговарят с него, за да могат да използват електрическо задвижване.
Агаг вече успя да направи силно впечатление на важните клечки във Формула 1 и световния моторен спорт. Той създаде от нулата Формула Е, шампионатът навъртя 4 сезона, интересът към него расте, състезанията са в някои от най-големите и интересни градове в света, а автомобилните производители и спонсорите буквално се тълпят на входа на Формула Е. И Жан Тод, президентът на ФИА гледа на Формула Е като на любимото си дете.
„Рос заяви, че Формула 1 може да стане електрическа в следващите 10 години, но истината е друга – това не може да стане – беше категоричен Агаг. – Формула Е има ексклузивна сделка с ФИА за това да е електрическият шампионат на федерацията, договорът е за 25 години,а от него са минали едва 4.”
И както винаги, след поредното си силно изказване, Агаг отново обясни, че Формула Е все още е твърде малка в сравнение с Формула 1, че двата шампионата не се конкурират, но пък идеално се допълват.
Може би Рос Браун вече не е на същото мнение.