IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cayman връща Porsche в ралитата

Рали-версията на GT4 Clubsport ще стартира в Германия

Cayman връща Porsche в ралитата

Завръщането на Porsche в ралитата може да стане факт с най-мощната и впечатляваща версия на Cayman – GT4 Clubsport, подготвена за асфалтови отсечки. В Porsche Motorsport са готови с първия екземпляр, който ще се появи на рали „Германия”, кръг от световния шампионат, който стартира на 16 август и съдбата му ще бъде решена от реакциите на отборите и феновете.

Cayman връща Porsche в ралитата

Porsche се цели в позатихналия напоследък клас R-GT, създаден от ФИА за GT коли, които се оказаха изключително популярни сред феновете, но тимовете един по един се отказват от тези коли заради високите им експлоатационни разходи.

Основните механични компоненти на рали версията на GT4 Clubsport не са променени – автомобилът се задвижва от 3,8-литров 6-цилиндров боксер, който работи с PDK трансмисия. Това решение се използва при пистовия вариант Clubsport, но не и при серийния GT4, въпреки че мощността им е идентична – 380 конски сили .

Рали вариантът на GT4 Clubsport е с по-орязана аеродинамика в сравнение с пистовата версия, като под пода са добавени метални скари за защита на някои от най-важните компоненти при сечене на завои или среща с големи и остри камъни. За нощните отсечки е предвидено допълнително LED осветление на предния капак, както и допълнителен въздухозаборник, разположен на покрива на колата.

Cayman връща Porsche в ралитата

Тестовете на рали варианта на GT4 Clubsport са били поверени на Ромен Дюма – той спечели планинското състезание „Пайкс Пийк” с електрическия прототип на Volkswagen, а миналата година победи в клас R-GT в рали „Монте Карло”, но зад волана на 997 GT3 RS.

Cayman връща Porsche в ралитата

Може би завръщането на Porsche в GT рали класа ще окуражи повече компании да погледнат към него. Сега такива коли имат Lotus – Exige R-GT, FIAT – Abarth 124 R-GT, а най-много фенове събра предишното поколение на Aston Martin V8 Vantage, като колата беше подготвена от Prodrive. Nissan също се разписа тук с 350Z, като това стана съвсем в началото на развитието на класа.

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 5 години )
    R-GT + 24-часовите състезания за издръжливост, отнеха от блясъка на Формула 1 ! Едно време Ф1 беше еталон за автомобилно състезание. Днес обаче, я няма тази искра и драма както преди.Спомням си като малък, колко се радвах, на Порше 911 по рали отсечките. Дано имат успех и заедно със себе си, да повлечат и други производители !