IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi e-tron с уникална система за рекупериране на енергията

Трите режима на работа пестят батерията и увеличават пробега до над 400 км

Audi e-tron с уникална система за рекупериране на енергията

Германският автомобилен производител Audi разкри още технически характеристики на първия си масов електрически автомобил e-tron. Ключовата особеност на кросоувъра ще бъде системата за рекуперация на енергията, която ще осигури до 30% от запаса на батерията.

За първи път в автомобила ще бъдат комбинирани три режима на възстановяване, с които системата ще покрие над 90% от забавянето, т.е. батерията ще се зарежда почти при всяко спиране. Audi още не е обявила капацитета на батерията, а съобщи само, че пробегът на e-tron ще е над 400 км по новия цикъл WLTP.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Кросоувърът се задвижва от два електромотора, които развиват 360 к.с.  и 561 Нм максимален въртящ момент. Времето, за което кросоувърът е в състояние да осигурява върхова мощност, достига 60 сек. Така електромобилът може да ускори няколко пъти до максимална скорост от 200 км/ч, ограничена от електроника, без загуба на КПД.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Освен това, традиционно за електрическите автомобили, максималният въртящ момент е наличен практически веднага след старта, освен това има и режим "boost", който се активира при превключване на режим на управление от D до S и напълно натиснат десен педал. Продължителността му на действието е 8 сек. При него мощността и максималният въртящ момент се увеличават до над 407 к.с. и 664 Нм. Audi e-tron ускорява от място до 100 км/ч "за по-малко от шест секунди", но не се съобщава в обичайния или в boost режима.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Очаква се, че по цена Audi е-Tron ще е сравним с Tesla Model X. Така че, ако се се съпоставят американският електрически кросоувър и германският, вторият, меко казано, не впечатлява. Базовата версия Model X 75D струва 94 850 евро и може да измине около 417 км с едно зареждане, ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 сек и развива максимална скорост от 210 км/ч.

При версията 100D пробегът е към 565 км, ускорението до 100 км/ч става за 4,9 сек, а максималната скорост - 250 км/ч. Цената му е 114 400 евро. И накрая, топ версията P100D струва 156 100 евро, развива 774 к.с. и 967 Нм, изминава 540 км с едно зареждане, ускорява до 100 км/ч за 3,1 сек, а максималната й скорост е също  250 км/ч.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Възможон е обаче, електрическият кросоувър на Audi да има някои предимства, които компанията все още не бърза да разкрие. Вече се знае, че e-tron ще бъде първият сериен автомобил, който ще има камери вместо странични огледала. Очакваше се премиерата на модела да се състои през август, но бе отложена, вероятно за есента.



Снимки и видео: Audi

Тагове: audi e-tron
0 от 500