IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Според германско издание, моторите с този вид гориво вече са по-опасни от дизеловите

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Атаката срещу автомобилите с дизелови двигатели през последните години е жестока. Особено в Европа, където те вече дори са забранени от властите в някои държави. Германското списание Spiegel обаче публикува шокиращо изследване, според което бензиновите мотори са далеч по-опасни за здравето от дизелите. Една от идеите в материала е, че колкото по-жестоки стават екологичните изисквания, толкова по-голяма е вероятността да хванеш рак на белите дробове. И вината за това вече е на бензиновите автомобили.

Вредните вещества

За да може двигателят с вътрешно горене да работи по-добре, трябва да изгаря влизащото в цилиндрите му гориво. А пълното изгаряне се постига само при оптимално съотношение между гориво и въздух. Именно към това се стремят всички производители на мотори. И ако промишлеността беше спряла до Евро-4, то проблем едва ли би съществувал.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Еколозите се опитват да прокарат идеята, че вредните емисии в атмосферата трябва да се намаляват всяка година. Причината е, че въглеродният диоксид (СО2) и другите подобни вещества са опасни не само за човешкото здраве, но и водят до климатични промени. Затова инженерите в автомобилните компании започват да търсят начини за решаване на проблема и съответно да тормозят двигателите с вътрешно горене. Сместта за изгаряне в тях става все по-бедна, за да може да се покрият новите норми.

В същото време в моторите остава малки неизгорели  частици, които представляват сажди, които са добре познати от дизеловите двигатели. И за да се справят с тях, компаниите поставят специални филтри, с които автомобилът да може да изкара още няколко години на пазара. Именно тук се появява разликата – дизелът е обявен за вреден, тъй като саждите му са черни и трябва се чисти незабавно, а при бензина същите тези сажди не са черни и се наричат фини прахови частици. И те могат да почакат.

Отвличаща маневра

Обществеността бързо нарочи дизела за виновен, а компаниите започнаха да използват фитри със специален воден разтвор, които уж по-добре пречиства. Много скоро обаче се оказа, че това съвсем не е така, тъй като при студен двигател тази система не действа така, като се очаква. Съответно се повишава разходът на автомобилите, а това влияе зле на екологията. В крайна сметка производителите започнаха да търсят начини за изкуствено намаляване на вредните емисии и се стигна до „дизелгейт”, който още не е отшумял. И който произнесе „смъртната присъда” на дизеловото гориво.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

На фона на целия тоз шум никой не отчете, че особени вреди от този тип сажди няма. В същото време невидимите гадости, които отделят бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, останаха някак си незабележими. А лекарите са категорични, че именно фините прахови частици, по-малки от 5 микрона не се филтрират и попадането им в горните дихателни пътища е опасно, защото именно саждите са мощен карцероген, който нанася огромни щети на белите дробове.

Масонски заговор

В разследването си Spiegel категорично твърди, че дизеловата афера не е случайна, а е плод на заговор. Благодарение на нея Daimler, BMW, Audi и Volkswagen спестяват огромни суми от внедряването на филтри в бензиновите си двигатели и по този начи подлагат на риск здравето на милиони хора. Според германски лекари, само през 2015 г. в страната са починали 41 500 човека, след като са били подложени на интензивно въздействие на фини прахови частици, намиращи се във въздуха. А те се отделят именно от автомобилите.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

В заключение германското издание твърди, че двигателят с вътрешно горене вече е наълно изчерпан и опитите да се подобрят екологични показатели са по-скоро за показност, тоест - вижте, нещо се прави. В същото време цените на технологиите се покачват непрекъснато и от това страда крайният потребител.

Казано по друг начин – няма как да се намали нещо, което не подлежи на намаляване. Преминаването към новите тестове WLTP може дори да има обратен ефект и да се наложи нивата на вредни емисии СО2 да бъдат увеличени, вместо да се намаляват, тъй като се очаква резултатите от тях да покажат до 13% по-високи стойности от измерваните при стария стандарт NEDC. А това отново ще постави на преден план екологията и здравето на хората.
 

Тагове: spiegel
0 от 500
  • #6
    12 rate up comment 5 rate down comment
    de ( преди 5 години )
    "Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?" - Ко? Не!
  • #5
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    немците пак ни обясняват колко хубаво и чисто гориво е дизела и как ще дишаме планински въздух ако купуваме дизели, а не бензинови дв. Въглеродния диоксид обаче е газ, който се отделя от живите организми също. Като се контролира мноооого по-лесно било то чрез залесяване на зелени пояси, които да го преработват в кислород било то чрез други методи.И едно питане - защо преди 20-30 години нямаше замърсяване с фпч в големите градове в европа? Защото дизела тогава беше 10 % от вс. превозни средства
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    пешо ( преди 5 години )
    с каРцерогенните частици най-много да те вкарат в карцера.Виж, с канцерогенни, може и да хванеш рак.
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В българия всеки втори дизел е дори без катализатор и като мине покрай мен почвам да се давя и да кашля. Това трябва вече да се регулира от кухата ни държава, аман от бедни мишки, които живят на гърба на другите...
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Намесят ли се еко-терористи и полит-*** БЯГАЙ! То им безспорни доказателства за канцерогенните ефекти на химиите с които блъскат храните, ама странно никой не ги е забранил, да не говорим за ГМО и т.н. А средния европеец си пие и пуши и после видиш ли дробовете му били увредени от колите - ай сиктир и полит пропагандни дивотии!
  • #1
    15 rate up comment 16 rate down comment
    все едно ( преди 5 години )
    Това няма никакво значение за ***.Той ще си кара премиум глок/ниците на западна Европа.Все едно на какво гориво са,важното е да е еФтино.Екологията да го духа.Да живее поп-фолка.