IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Според германско издание, моторите с този вид гориво вече са по-опасни от дизеловите

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Атаката срещу автомобилите с дизелови двигатели през последните години е жестока. Особено в Европа, където те вече дори са забранени от властите в някои държави. Германското списание Spiegel обаче публикува шокиращо изследване, според което бензиновите мотори са далеч по-опасни за здравето от дизелите. Една от идеите в материала е, че колкото по-жестоки стават екологичните изисквания, толкова по-голяма е вероятността да хванеш рак на белите дробове. И вината за това вече е на бензиновите автомобили.

Вредните вещества

За да може двигателят с вътрешно горене да работи по-добре, трябва да изгаря влизащото в цилиндрите му гориво. А пълното изгаряне се постига само при оптимално съотношение между гориво и въздух. Именно към това се стремят всички производители на мотори. И ако промишлеността беше спряла до Евро-4, то проблем едва ли би съществувал.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

Еколозите се опитват да прокарат идеята, че вредните емисии в атмосферата трябва да се намаляват всяка година. Причината е, че въглеродният диоксид (СО2) и другите подобни вещества са опасни не само за човешкото здраве, но и водят до климатични промени. Затова инженерите в автомобилните компании започват да търсят начини за решаване на проблема и съответно да тормозят двигателите с вътрешно горене. Сместта за изгаряне в тях става все по-бедна, за да може да се покрият новите норми.

В същото време в моторите остава малки неизгорели  частици, които представляват сажди, които са добре познати от дизеловите двигатели. И за да се справят с тях, компаниите поставят специални филтри, с които автомобилът да може да изкара още няколко години на пазара. Именно тук се появява разликата – дизелът е обявен за вреден, тъй като саждите му са черни и трябва се чисти незабавно, а при бензина същите тези сажди не са черни и се наричат фини прахови частици. И те могат да почакат.

Отвличаща маневра

Обществеността бързо нарочи дизела за виновен, а компаниите започнаха да използват фитри със специален воден разтвор, които уж по-добре пречиства. Много скоро обаче се оказа, че това съвсем не е така, тъй като при студен двигател тази система не действа така, като се очаква. Съответно се повишава разходът на автомобилите, а това влияе зле на екологията. В крайна сметка производителите започнаха да търсят начини за изкуствено намаляване на вредните емисии и се стигна до „дизелгейт”, който още не е отшумял. И който произнесе „смъртната присъда” на дизеловото гориво.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

На фона на целия тоз шум никой не отчете, че особени вреди от този тип сажди няма. В същото време невидимите гадости, които отделят бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, останаха някак си незабележими. А лекарите са категорични, че именно фините прахови частици, по-малки от 5 микрона не се филтрират и попадането им в горните дихателни пътища е опасно, защото именно саждите са мощен карцероген, който нанася огромни щети на белите дробове.

Масонски заговор

В разследването си Spiegel категорично твърди, че дизеловата афера не е случайна, а е плод на заговор. Благодарение на нея Daimler, BMW, Audi и Volkswagen спестяват огромни суми от внедряването на филтри в бензиновите си двигатели и по този начи подлагат на риск здравето на милиони хора. Според германски лекари, само през 2015 г. в страната са починали 41 500 човека, след като са били подложени на интензивно въздействие на фини прахови частици, намиращи се във въздуха. А те се отделят именно от автомобилите.

Дойде ли време за раздяла с бензиновия двигател?

В заключение германското издание твърди, че двигателят с вътрешно горене вече е наълно изчерпан и опитите да се подобрят екологични показатели са по-скоро за показност, тоест - вижте, нещо се прави. В същото време цените на технологиите се покачват непрекъснато и от това страда крайният потребител.

Казано по друг начин – няма как да се намали нещо, което не подлежи на намаляване. Преминаването към новите тестове WLTP може дори да има обратен ефект и да се наложи нивата на вредни емисии СО2 да бъдат увеличени, вместо да се намаляват, тъй като се очаква резултатите от тях да покажат до 13% по-високи стойности от измерваните при стария стандарт NEDC. А това отново ще постави на преден план екологията и здравето на хората.
 

Тагове: spiegel
0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    restless ( преди 5 години )
    много мъка в тая статия...Най-малкото от догодина в ЕС бинзиновите двигатели задължително ще имат филтри за ФПЧ, каквито от Евро6 насам имат дизелите.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тато ( преди 5 години )
    Еми ще има квоти на броя автомобили както при соца, само връзкари ще си купуват останалите ще ползват обществен транспорт. Няма няма лабаво.
  • #14
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ахахахахах уби вожда с тия 1.2 млн - София е 1.2 млн кога цъфнат наъмите! Отдавна удари 3 млн, това, че не се регистрират и че статистиката е 1.2 не показва реалната ситуация
  • #13
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Вергил ( преди 5 години )
    И преди 30 години и сега София е с население 1 милион и 200 хиляди .Не се е увеличило населението,а автомобилите.Ама то във всеки град автомобилите са в пъти повече,дори и в такива с намаляващо население.
  • #12
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Хората са ти го написали до евро 4 няма проблеми с ФПЧ, а бензиновите двигатели имат ФПЧ когато са с директно впръскване - това е нова технология за тях и тепърва навлиза и задълбочава проблема А що касае до това какво е било преди 20-30 години - ами преди 30 години София беше село с няма и 500 хил човека - сега са 3 милиона *** там и за това имаш проблем - не колите са виновни че в мегаполисите е мръсно, а пренаселването в тях! Това е проблема, който да се бори!
  • #11
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Алексей ( преди 5 години )
    А автомобилите с LPG или със CNG какви сажди отделят ???
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    ЕвтинкаРеклама ( преди 5 години )
    Като ще се мъчите да оборвате почти всички учени, поне дайте линк към инфото дето се казва, че бензина отделя повече прахови частици от дизела?Щото по всички себеуважаващи се медии дизела го дават няколко порядъка повече в отделянето на прахови частици. Па за азотните оксиди да не говорим...Язък, че се нарича медия тоз сайт явно...
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 5 години )
    В крайна сметка всичко след Евро 4 не води до нищо друго, освен оскъпяване и комплициране на системите. Ефективност обаче няма. Обедняването на горивните смеси не води след себе си до зашеметяващи екологични резултати. Има една оптимална точка, след която нещата се влошават. Ако се подмени газоразпределителния механизъм с ротационни клапани, или клапани от тип инжектор, това би могло да довде до значително подобрение.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    САЩ направиха този краен ход поради друга причина, а тя е че през последните 20 години те вкараха регулации и тежест за техния бизнес, за да намалят емисиите си, докато Китай,Индия, Тайван и т.н. увеличиха замърсяването си в пъти. САЩ отдавна не е в топ 3 на световните замърсители. Общо взето политиката на Тръмб е - ако ще "борим" нещо да го борим всички в даден съюз, а не само един да дава парите, а другите да смучат облагите - примера с НАТО е същия.
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А хибридите как са? И техния двигател ли е "тормозен" или? И защо тези сажди ги няма в никой от тестовете на бензинови двигатели, или те са невидими и за всички уреди за измерване? Абе голям смях? А за немците решението какво е? Защото до скоро обясняваха, че ел. колите нямат бъдеще...