Причината е ценовата война, която компаниите водиха през цялата 2005 в световен мащаб.
Идната седмица френските автомобилопроизводители ще публикуват официалните финансови резултати от дейността си през 2005 г. Данните станали известни досега, определено показват, че и двете групи са понесли доста рани от наложената ценова война през миналата година. Притиснати между растящите цени на суровините и материалите от една страна и растящите изисквания на европейските пазари от друга, и двете компании бяха принудени да направят компромиси през 2005, които в крайна сметка се отразиха на размера на печалбата.
Главният проблем на PSA, петата по пазарна капитализация група в Европа, е управлението на складовите запаси от непродадени автомобили. Големият запас от непродадени автомобили се дължи на нарастналия брой нови модели пуснати през последните 2-3 години. Известно е вече, че продажбите на PSA са нарастнали в световен мащоб с 0.4% през 2005 г. и броят на продадените автомобили е достигнал до 3 390 000. Въпреки това, според експерти, цитирани от агенция Ройтерс, очакваната нетна печалба на групата за 2005 година е 1.154 милиарда евро, докато за 2004 г. е била 1.715 милиарда евро. При Рено картината е по-друга. Те залагат на по-малко нови модели и на нова стратегия за следващите три години. Непретенциозният Логан се продава по-успешно от очакванията, миниванът Модус дава разочароващи резултати, а новото Клио III засега се продава добре и според очакванията. Президентът на групата Карлос Госн ще обяви новата стратегия на фирмата идния четвъртък. Интересът към нея от сега е много голям и изявата на Госн дори ще бъде предавана пряко от някои телевизии. Президентът ще съобщи новите финансови цели, ще разкрие новите модели в плана на Рено и ще съобщи резултатите от дейността през 2005 г.
Предварителните данни и при Рено показват известно снижаване на размера на печалбата, въпреки нарастналите продажби. Оценките за 2005 са за нетна печалба от 3.05 милиарда евро, докато за 2004 година нетната печалба беше 3.186 милиарда евро. Данните в крайна сметка показват, че и Пежо-Ситроен и Рено са снижили размера на печалбите, въпреки нарастналия брой продадени автомобили, поради малките ценови войни водени през 2005 г. Този компромис обаче им е позволил до голяма степен да запазят пазарния си дял в Европа.