IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Последният самостоятелен кросоувър на японската марка трябва да покаже, че тя още е жива

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Основана точно преди сто години, Mitsubishi Мотърс едва ли ще иска да си спомня за последните десет от тях.

ФИНАНСОВО ПРИТИСНАТА, с ограничена гама, свита развойна дейност и накрая изобличена във фалшифициране на данните за разхода, японската компания изглеждаше обречена, преди да бъде погълната от Nissan.  Сега надеждите са за ново начало, а първият му символ е пред вас: Mitsubishi Eclipse Cross.

ИМЕТО ECLIPSE не бива да ви подвежда: това няма нищо общо с някогашното спортно купе. Вместо това имаме един малко по-разчупен на вид кросоувър, под чиято външност се крият всъщност компоненти от ASX и Outlander. Всъщност трите модела са толкова близки, че имат еднакво междуосие. А също и еднакво окачване - „Макферсон” отпред и многораменно отзад.

Все пак амортисьорите тук са нови, а просветът достига 183 милиметра - съвсем достатъчно да се справите с високите български бордюри.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

ECLIPSE CROSS ИМА И СИСТЕМА за задвижване на четирите колела, която работи с помощта на електромагнитна муфа на задните колела. Японците се хвалят и с векторно разпределение на въртящия момент за повече стабилност в завоите. Но всъщност тук това се постига с активиране на една от спирачките, а не чрез активния диференциал, както е във върховите версии на Outlander.

ТОВА, КОЕТО ОТЛИЧАВА Eclipse Cross, е дизайнът. Той е дело на Цунехиро Канимото, който повече от двайсет години работеше за Nissan. Моделът изглежда различен, като в същото време запазва характерните черти на марката.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Новости са хедъп дисплеят на предното стъкло, екранът на мултимедията и този тъч пад, който контролира развлекателната система. Всички те се управляват лесно и носят само зелени точки на автомобила.

Заради голямото междуосие мястото и отзад е достатъчно. Задните седалки се плъзгат, така че багажникът варира от скромните 340 литра до напълно достатъчните 440.

ТЕСТВАХМЕ ВЕРСИЯ с 1.5-литров бензинов мотор със 163 коня, в който турбото ви дава съвсем приличния въртящ момент от 250 нютонметра. Не сме обаче запленени от вариаторната кутия. Тя върши добра работа в града, като ви освобождава дясната ръка, но на дълъг път може направо да ви скъса нервите. Минус е и по-скоро твърдото окачване.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Иначе Eclipse има бърз и директен волан. Пъргавината в завоите се подсилва и от системата за задвижване на четирите колела, която е с три режима – автоматичен, за чакъл и за сняг.

СРЕД ПЛЮСОВЕТЕ на модела е и шумоизолацията, която е на доста добро ниво. Добре се справя и системата за свързаност, която се управлява с допълнителен контролер до скоростния лост.

Като цяло идеята на Mitsubishi е да привлече младите хора, които водят по-динамичен начин на живот. Eclipse Cross се управлява лесно, комфортен е, изглежда интересно и предлага някои най-модерни технологии. Въпросът е дали ще е по джоба на въпросните млади хора. Цените стартират от почти 45 000 лева, а за върховите версии достигат 64 000 - немалко за автомобил от този клас.

Зов за завръщане: Тестваме Mitsubishi Eclipse Cross

Изобщо едва ли това ще е бестселърът, който директно да върне Mitsubishi на върха. Но изглежда като добра първа стъпка по този път.

Снимки и видео: Automedia
 

Тагове: mitsubishi eclipse cross
0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Супер е !
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    абе не знам ама да струва повече от кашкай и само с един двигател - не мерси
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Кисело е гроздето...
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Митсубиши вече не произвеждат истински коли.Предлагат само някакви *** за много пари.Ако ще е Митсубиши ще е старо и истинско.
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 5 години )
    Що не отидеш в шоурума и не му кажеш на търговица лице в лице какво мислиш за него?
  • #12
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Работя само с нови Рена и мога да ти кажа,че по-голям бокл/ук от Каджар и Талисман НЯМА.Само те са в сервиза,мечтата на монтьора.Всеки ден ги гледам тези разкоши и виждам и знам какво представляват.Давай каквото искаш,дреме ми.Само не ми обяснявай колко добра кола е,добра кола е Рено 5. Каджар е кочи/на,ама МЕГА сериозна кочи/на.Купуват си го само педера/си и домакини,и в двата случая хора без идея от коли.Отиди до някой официален оказион и виж колко от тези лай/на се продават на по 20-30000 км
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ти явно имаш Каджар и много ги разбираш. Да ти дам координати на един приятел. Търкаля баш такъв и гони 50 000 км. Тъкмо да ти обясни как той си кара неговия че не е влизал в сервиз освен за смяна на масло.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    1234 ( преди 5 години )
    Гавра с името Еклипс. Това беше култов модел ,а в случая имаме поредния сув. Да го бяха кръстили паджеро сити спорт пинин или нещо подобно. Тотално са изтрещели. Иначе нямам впечатление и не мога да давам оценки за самата кола.
  • #9
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Стига сте писали колко добра кола бил Рено Каджар.Направен е от ужасна пластмаса,една правилна фуга няма по него,качеството на изработката е като на Дачия,електрониката му е тотал щета,влиза в сервиз още на първи месец,чупи се постоянно - неповторимо отвратителен автомобил.Трябва да си мало/ умен да дадеш 50000 за този ке /*** !
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Каджар е много приятна кола, като изключим шумоизолацията, която е крайно недостатъчна. Жалко.