IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ЧАСТ I)

VW, Mercedes-Benz и Renault с по две победи в първите 9 категории

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ЧАСТ I)

Автомобилната индустрия често се разширява в нови сегменти. Кои модели от тях обаче се търсят най-много? Сайтът autocar събра данните от анализатора на автомобилния пазар JATO Dynamics, за да покаже, кои са най-продаваните автомобили от началото на 2018 г. до края на май в Европейския съюз, подредени по сегменти.

Градска кола: Fiat 500 - 71 416 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Никой не може да отрече очарованието на Fiat 500, дори това да не е най-добрата кола за шофиране. Европейските потребители са съгласни - това е най-продаваният градски автомобил, следван от Fiat Panda и Volkswagen Up.

Субкомпактен: Renault Clio - 113 953 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Renault Clio е един от най-продаваните автомобили в Европа, №1 във Франция, Португалия и Словения, и на първо място сред субкомпактните. По продажби той изпреварва Ford Fiesta и Volkswagen Polo.

Компактен хечбек: Volkswagen Golf - 172 952 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Изненада, изненада: Volkswagen Golf - най-продаваната кола в Австрия, Белгия, Германия, Латвия и Люксембург, второ място в Норвегия, Словения, Швейцария и Великобритания, и трето в Дания, Ирландия и Швеция, е най-търсеният компактен хечбек в Европа. След него се нареждат Skoda Octavia и Ford Focus.

Средноразмерен седан/комби: Volkswagen Passat - 59 324 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Популярността на Volkswagen в Европа продължава с Passat, който официално е най-продаваният автомобил от D-сегмента на континента. Audi A4 заема трето място, докато C-класата на Mercedes-Benz е на второ, което помага на Mercedes да се доближи до господството в три класа.

Бизнес клас: Mercedes-Benz E-Class - 44 197 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Е-класата помогна на Mercedes да стане най-големият автомобилен производител в света, изпреварвайки BMW Group за световно господство. BMW 5 Series  е на второ място, а Audi A6 заема трето.

Премиум: Mercedes-Benz S-Class - 5459 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Малко изненади и тук - S-класата е мястото, където Mercedes-Benz се чувства най-добре. Има един (сравнително) нов претендент за първото място: Porsche Panamera изпревари BMW 7 Series за втората позиция. JATO Dynamics посочва: "Няма големи промени в традиционните сегменти. Въпреки това, премиум автомобилите продължават да получават дял в горните сегменти, като два модело от тях са сред първите три в средния сегмент. Новата Panamera продължава да привлича повече клиенти от последната 7 Series, а S-класата изглежда недосегаема".

Малък SUV: Renault Captur - 73 828 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Това скоро ще се превърне в голяма лига: най-бързо развиващият се сегмент в бранша. И Renault записва още една победа тук с модела си Captur. Дори днес, пет години след дебюта си, той изпреварва Peugeot 2008 и Dacia Duster за първото място.

Средноразмерен SUV: Nissan Qashqai - 92 727 бройки


Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Пазарът в C-сегмента на всъдеходите се заема от Nissan Qashqai, който се произвежда в британския град Съндърланд. Следват Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008. Qashqai е само третият най-продаван модел във Великобритания, на която се падат над 25% от общите продажби на модела в Европа.

Голям SUV: Peugeot 5008 - 28 380 бройки

Най-продаваните коли в Европа по сегменти (ПЪРВА ЧАСТ)

Водещият в сегмента 5008 на Peugeot е нов представител в класацията, както и вторият в подреждането - Skoda Kodiaq. Трето място заема Nissan X-Trail. JATO Dynamics посочва: "SUV сегментът продължава да бъде основният двигател на растежа в индустрията. Peugeot блести в основния поток, като поставя всеки свой SUV на първите три места в съответния им сегмент. Qashqai продължава да води, независимо от възрастта и силната конкуренция. Заради появата на нови модели X-Trail загуби своята топ позиция като основен седемместен вариант".

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #1
    13 rate up comment 14 rate down comment
    жалки редакторчета!! ( преди 5 години )
    1.Няма клас "градска кола"! Всяка кола може да е градска,селска или междуградска.2.Няма клас "Голям СУВ".Преди нашествието на всякакви малки "паркетници",предимно с предно предаване/Кактус,Каптюр,3008,Кашкай и др. подобни/,в този клас автомобилите бяха "непълнорамерни","пълноразмерни" и "големи"3.Дори и да въведете собствена класация за СУВ,5008 няма как да бъде "голям СУВ"!? Такива са Тойота ЛК 200,МБ ГЛС,повечето американски модели на ГМ,Форд или ФСА.Много некадърно и тенденционо!