Сериозна част от анализаторите на пазара на класически и колекционерски автомобили в Щатите посочиха първото поколение на Porsche Cayenne като фаворит за инвестиция на купувачите, които търсят кола, която да карат всеки ден и в същото време да станат свидетели на вдигането на цената й след години.
Първият SUV в историята на Porsche завинаги ще има особена стойност за феновете на марката, но дори в Щатите моделът е определен като „масов луксозен SUV”, т.е не е безспорна колекционерска рядкост. Това е така, но има и едно приятно изключение. Няколко години поред от Porsche предлагат първото поколение на Cayenne с механична трансмисия – точно този вариант има шанс да се превърне в колекционерска рядкост. При това не всички коли от тази модификация.
Тази версия е била предназначена за най-верните фенове на марката, а освен това най-мощните варианти Turbo и Turbo S никога не са се предлагали с механична трансмисия.
Накратко, три версии на Cayenne са се предлагали с механична трансмисия, но според специалистите по класически автомобили само една от тях има потенциал за инвестиция – за моделната 2008 година Porsche лансира Cayenne GTS с 6-степенна механична трансмисия и с 4,8-литров V8 мотор с мощност 405 конски сили.
Един ден точно този вариант на популярния модел ще е класика. А може би не.