На 150 000 евро е оценен изключително рядък автомобил, дело на Brabus, създаден през 1988 г., базиран на най-мощната версия на скромния Mercedes 190. В края на 80-те години обаче надделява мнението, че творението на Brabus е твърде екстремно за вкусовете на Mercedes и проектът в оригиналния си вид е спрян. 20 години по-късно един от директорите на Brabus съживява колата с име Brabus 190E 3.6S Lightweight и така се ражда един от най-редките седани в съвременното автомобилостроене.
В края на 80-те години Brabus иска да навлезе на бързо набиращия скорост германски пазар на спортни седани и купета, където вече трупат слава коли като Audi Quattro, BMW M3 (E30) и подсиленият с помощта на Cosworth Mercedes 190 E 2.5-16 E. Проектът на Brabus е базиран на модела на Mercedes, като от тунинг компанията акцентират, че олекотяването на колата е било първостепенна задача, така в историята отива шумоизолацията на купето, климатикът и задните седалки.
Първото представяне на прототипа пред група потенциални клиенти обаче дава неочаквани резултати и се налага климатикът и задните седалки да бъдат върнати в купето. В компанията се отказват от допълнение Lightweight и колите, произведени от Brabus излизат на пазара с означението 190Е 3.6-24.
Оригиналният вариант на Lightweight е съживен през 2008 г., когато PR директорът на Brabus Свен Грам решава са провери дали компанията може да му сглоби една такава кола по чертежите отпреди 20 години. Под предния капак бушува сериозно доработена версия на 2,6-литровия редови 6-цилиндров мотор на 190Е. Работният му обем е увеличен на 3,6 литра, а голяма част от компонентите на мотора са с преработен дизайн и са изпълнени от по-леки и здрави сплави.
Техническите данни на 3.6S Lightweight са по-впечатляващи от тези на легендарния му съвременник BMW E30 M3 Evolution II. Творението на Brabus е с мощност 290 конски сили, докато моделът на баварците е с 223, като по отношение на максималния въртящ момент предимството също е на страната на Mercedes.
Другите промени по колата включват преработване на окачването, като в Brabus решават да използват решения от моторните спортове - пружини на Eibach и амортисьори на Bilstein, както и 286-милиметрови дискове. За разлика от съвременните модели на Brabus, 3.6S от края на 80-те трудно може да бъда различен на пръв поглед от масовите версии на 190, което също го прави по-ценен за колекционерите.