IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

Обновеният ван идва с нов двигател, както и с голям брой електронни асистенти

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

Представеният в края на 2012 г. Transit Custom бързо се утвърди като най-продавания лекотоварен автомобил на Ford в Европа. За 4 години от него бяха реализирани над 118 000 бройки, което е доста добър резултат за автомобил от този клас, където общо взето конкуренцията е много сериозна заради ограниченото търсене на този тип превозни средства.

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

Сега на пазара има нов (по-точно обновен) Custom, който имахме възможността да тестваме в напълно реални условия – пълен с хора и багаж, при това в началото на лятото, когато съответно започват и по-честите пътувания на големи разстояния. Те трябва да бъдат по-удобни, с по-нисък разход на гориво и съответно с по-малък шум в салона – нещо, което във Ford са се опитали да направят с тази машина.

Промените си личат още на пръв поглед – предната част прилича на новите леки модели на Ford. Голяма решетка на радиатора, светодиодни фарове и ксенон в топ-изпълненията – всичко това има за цел да придаде динамичен външен вид на автомобила, когото компанията определя като „идеална среда за мобилен офис” – каквото и да означава това.

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

Обновеният Ford Tourneo Custom може да побере 8 или 9 души, като е достъпен в два варианта на дължина – къса база (4,97 м) и дълга база (5,24 м). И при двете мястото за пътници и багаж е предостатъчно, като това е постигнато благодарение на възможността за различно конфигуриране на седалките. Те могат да бъдат прибирани в пода или демонтирани, като всичко зависи от целта, за която ще се използва колата. Предлагат се общо 30 конфигурации на седалките за всякакви случаи и предназначение.

Сред предимствата, които отбелязваме, е многото място за съхрание на различни вещи. Само в предния панел то 25 литра, като влючва три ниши в горната част на таблото с място за мобилни устройства, допълнено с пространство в жабката за папки с формат A4. Има изваждаща се поставка за чаша под скоростния лост в допълнение към поставките за чаши и отделенията за 2-литрови бутилки в двата края на инструменталния панел. Джобовете на вратите също са с изцяло нов дизайн с три големи ниши за съхранение.

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

Промените са засегнали и мястото пред шофьора – нови дисплей и контролен панел, като в топ-нивата на оболудване е включен и 8-инчов сензорен дисплей на систеата SYNC 3 на Ford. Тя може да бъде управлявана с жестове или гласово (казваш „Искам кафе” и на екрана ви се появяват нй-близките бензиностаниции или заведения). Самата система е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, така че без проблем можете да закачите мобилния си телефон за нея. В кабината има също така USB-порт и 12-волтово зарядно за допълнителни устройства.

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

Стигаме до двигателя, който при Ford Tourneo Custom е турбодизелов EcoBlue с обем 2,0 литра, развиващ 105, 130 и 170 к.с. По данни на производителя, той харчи с 13% по-малко гориво от своя предшественик, който беше с обем 2,2 литра. Въртящият момент е увеличен с 20%, което се усеща и при нашия тестови автомобил със 130 к.с. Моторът е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия и стандартна автоматична система Start-Stop, като се справя доста прилично, а и не харчи много – около 8 л/100 км. При това с 8 души и багаж в него.

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

И понеже този ван ще трябва да вози доста хора, той трябва да бъде и безопасен. Така Ford Tourneo Custom е първият лекотоварен автомобил, предлагащ функцията интелигентен ограничител на скоростта. Тя позволява автоматично поддържане на максималната скорост в рамките на съответните ограничения на пътя. За целта се използва системата за разпознаване на пътните знаци, която „чете” ограниченията и се съобразява с тях.

Налице е също функция за следене на мъртвата точка с предупреждение за страничен трафик. Тя помага на шофьора при излизането на заден ход, като им сигнализира за намиращи се в близост други превозни средства. Системата е доста полезна, като се има предвид, че товарните и пътническите ванове са с по-големи размери, които ограничават доста видимостта.

Всички на борда: Тестваме Ford Transit Custom

За Ford Tourneo Custom се предлага и с асистент за предотвратяване на сблъсъци със засичане на пешеходци, предупреждение за спазване на лентата, стабилизация при страничен вятър и адаптивен круиз-контрол. Общо взето – като при лека кола. А всъщност той се и кара като такава, само дето е по-скъп. Цените стартират от малко над 53 000 лв. за базовата версия и съответно скачат с добяването на различни екстри. 
 

Тагове: ford transit custom
0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защо да не гори реално 8/100, че и по-малко?Карал съм пълен VW Transporter Long Т5 на дълъг път извън страната със 120-130км по магистралите и разхода си беше такъв. По-новите модели може и да свалят малко.
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    8/100 ама по нанадолнище и попътен вятър. Иначе наистина можеш да го докараш този разход но 54667 със скорост 70-90 км/ч на дълго