fallback

5 мита за безопасността на автомобилите

Смята се, че шансовете да оцелееш при катастрофа със стара, но голяма кола, са по-добри, но дали е така?

Сред шофьорите продължават да се разпространяват митове за едва ли не фантастичната безопасност на старите, големи автомобили, тъй като те са направени от дебела стомана. Без да се намаляваме достойнствата им, нека видим какво показват статистиката и фактите, които опровергават до голяма степен някои приети за истина твърдения. Големият стар автомобили е по-безопасен от малкия нов Общоприето мнение, което се е появило заради здравината на конструкцията на автомобилите от миналото. В него вярват не само европейските, но и американските собственици. Това е нормално, тъй като имено Щатите дават на света огромните машини, поразяващи със своята мощност, размери и маса. Застрахователният институт за безопасност на пътя (IIHS, Insurance Institute for Highway Safety) обаче отбелязва, че дори 10-годишен автомобил, който не разполага с необходимите системи за безопасност – най-вече ESP, ABS и необходимия брой въздушни възглавници, се представя много по-зле отколкото нов автомобил. Да не говорим за коли на 20 или 30 години.

Тагове: nhtsa iihs
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Разхода на новите коли според мен е подобрен, но далеч не при всички модели и двигатели и далеч не толкова, колкото производителя обещава, особено при дизелите. Всяка кола замърсява колкото икарус първите 5-10 мин. Но газовата после е по-екологична. Да има малко повече СО2, но да попитам кое е по-лесно да засадиш зелени пояси в градовете да преработят СО2-то или да се лекуваш от рак на белите дробове
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Спомням си една стара румънска дачия на пътя с надпис отзад - "No airbags, we die like a real men"
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Другата голяма измама е разхода на гориво. Новите уж харчели много по-малко. Да бе, ама друг път. Пълни простотии. А да не говорим, че ако си сложил газова уредба на старата бричка си много по-еко от новите таралясници с директни впръсквания и разни там нафтови печки. Така, че пак казвам такива статии ни подтикват да купуваме ново и пак ново и ново и ново. Сметката на корпорациите е да се купува все повече и повече, а ресурсите на планетата и екологията не се говори нищо както и за енергията.
  • #4
    До: до първия ( преди 5 години )
    Все едно какво казвам не си го разбрал нещо. Чети и мисли малко без да се правиш на врачка! За твое сведение карам нови коли. Едната е на 8 г. Купена нова, а втората е на 3 също нова закупена. И не смятам да ги продавам, защото по всевъзможен начин корпорациите и свързаните с тях политици са решили да ме принудят по един или друг начин. А най-наглото е да ми говорят за екология и да налагат дизелите по измамен начин и да стимулират продажбите, като те принуждават да се отървеш от старото.
  • #3
    до първия ( преди 5 години )
    Това го казваш все едно да караш нова кола е нещо лошо. Предвид *** който се внася в БГ със заглавия УНИКАТ смятам че е по-лошо да се кара старо. Отделно след 2000 година почти няма кола която масово да изкарва над 10 години. Друг е въпроса че стимулирането не трябва да става чрез реклама а чрез политика и облекчения
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако гледаш само краш тестовете е малко спорно кой е по-безопасен. През последните 10-тина и повече години Евро НКАП дава голяма част от точките на електронни системи за предотвратяване на сблъсък. Което според мен не е коректно - коли с еднакво представяне при удар може да се различават с до 2 звезди заради електроника. Електрониката е хубаво да бъде отчетена но оценката да е от 2 части.
  • #1
    Анонимен ( преди 5 години )
    Безспорно новите автомобили са по-безопасни, но не чак толкова. Според мен това е поредната пропагандна партенка, за да се купува все повече ново, ново и пак ново. То не бяха еко стандарти, то не беше разход на гориво, задължителни системи за безопасност, задължителни екстри и какво ли не. По всякакъв начин ни карат едва ли не насила да купуваме ново. Уж за екология говорим, но ако непрекъснато се произвежда и продава новото, а старото се хвърля не е никак екологично. Изобщо дори не е.
fallback
Последни