Изпълнителният директор на концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Седжио Маркионе се срещна с акционерите, като им разкри плановете за развитието на италиано-американския производител през следващите 5 години.На презентацията бе съобщено какво ще се случва с повечето марки от концерна за периода до 2023 г. Очакванията за закриване на бранда Chrysler засега не се оправдават, тъй като в компанията са получили поръчка за производството на 62 000 бройки от минивана Pacifica. Всички те ще бъдат предадени на фирмата Waymo за създаване на безпилотни автомобили. Друга от марките в концерна – Lancia, обаче отива в историята, като се очаква до края на 2018 г. тя напълно да прекрати съществуването си.Най-сериозните промени очакват брандовете FIAT и Jeep, като те вече стартират. Италианската марка местни производството на моделите Punto и Panda в Полша, а в Италия остава да се прави само кросоувърът Fiat 500Х. През 2022 г. ще се появи електрическа версия на хечбека Fiat 500, последвана от 3 кросоувъра, насочени за Латинска Америка.Основното оръжие на FCA си остава брандът Jeep, който носи и най-големи печалби. До 2023 г. марката ще пусне 8 нови модела – по 2 на година, като сред тях са Grand Wagoneer и следващото Grand Cherokee. Идеята е през 2022 г. Jeep да предлага 10 хибрида и 5 електромобила, като дизеловите модели ще отпаднат от гамата.Американската компания ще навлезе и в непознати за нея сегменти, като вече се подготвя излиздането на пазара на субкомпактен кросоувър, който на размери ще бъде по-малък от сегашния Renegade.До 2023 г. трябва да бъдат готови и поне 5 нови модела на Alfa Romeo. Сред тях са две купета - GTV и 8C, които ще получат двигатели с мощност над 600 к.с., както и два кросоувъра.Снимки: FCA