IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

Защо класическите седани губят популярност?

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops.

Защо класическите седани губят популярност?

Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV.

Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541 процента!

Защо класическите седани губят популярност?

Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя.

Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?

Снимкa и графика: Ford

Тагове: suv
0 от 500