IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Комбинацията се среща не само при компании от един и същи концерн

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

В автомобилния свят често се случва даден модел да използва двигател на друг производител. Случаите са много, като се отнасят най-вече за компаниите, които принадлежат на някой голям концерн, каквито са Volkswagen или Renault-Nissan, например.

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Има обаче и производители със съвсем различни философии, които си сътрудничат, като си обменят технологии, двигатели, платформи и компоненти. Ето 10  подобни примера, като сред тях има компании, които са собственост на един и същ концерн, но като цяло произвеждат различни модели.

Mercedes-Benz A-Class – Renault

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Преди десетина години назад трудно щяхме да повярваме, че премиум-марката Mercedes ще разчита на силов агрегат на Renault. Премиерата на четвъртото поколение на A-Class обаче превърна това в реалност. За модела се предлагат голяма гама задвижващи агрегати, сред които е 1,5-литровият дизел dCi Renault, който се използва също при Dacia и Nissan. Мощността му е 116 к.с. и 260 Нм.

Alfa Romeo Giulia QV – Ferrari


Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

„Напомпаният” седан Alfa Romeo Giulia QV се позиционира като единственият реален съперник на високопроизводителните германски компактни премиум-модели. Този автомобил е оборудван са 2,9-литров V6 с 510 к.с., който е разработен от специалистите на компанията Ferrari.

BMW 116i (F20) – PSA

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Баварската марка и френският концерн PSA си сътрудничат в разработката на двигателите от семейството EP. Това са 1,4-литрови (EP3) и 1,6-литрови двигатели (EP6), които се срещат при някои модели MINI, BMW 1-Series/3-Series и PSA Group.

Pagani Huayra – Mercedes-AMG

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Pagani Huayra е италианска суперкола, която беше представена през 2011 г. Тя е оборудвана с V12 двигаел, който се доставя директно от Mercedes-AMG. В зависимост от версията, този агрегат развива различни нива на мощност. Например, при Pagani Huayra BC, моторът развива не по-малко от 789 к.с.

Smart ForTwo – Renault

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Малолитражката Smart ForTwo е автомобил на концерна Daimler Group, който е собственик и на марката Mercedes-Benz. Около 60% от компонентите са идентични с тези на модела Renault Twingo. Малкият Smart се оборудва с бензинови двигатели, които се използват при модели на Renault и Dacia.

Aston Martin Vantage – Mercedes-AMG

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Неотдавна британската марка официално представи суперкола си Aston Martin Vantage, която се задвижва от 4,0-литров V8 двигател на Mercedes-AMG. Същият силов агрегат се поставя и на редица модели на герчманската марка.

Lamborghini Huracan Performante – Audi

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Както е известно, Lamborghini Huracan Performante е един от най-бързите автомобили на „Нюрбургринг”. Производителността на италианския автомобил е възможна, благодарение на двигател V10 FSI, който се идползва и от модела Audi R8. Трябва да припомним, че Lamborghini Huracan и Audi R8 са построени на една и съща платформа.

Donkervoort D8 GTO-RS – Audi


Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Задвижването на спортната кола Donkervoort D8 GTO-RS става с 2,5-литров 5-цилиндров мотор с турбо на немската компания Audi. Този силов агрегат може да се срещне на модели като Audi RS3 и Audi TT RS.

Lotus Evora – Toyota

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Трябва да отбележим, че Lotus Evora е един от най-старите автомобили н тази група, тъй като е на пазара още от 2009 г. Спортната кола разчита на V6 двигател, разработен от Toyota. Мощността му достига до 436 к.с. при модела Lotus Evora GT430.

Toyota GT86 – Subaru

Топ 10 на моделите с двигател на друг производител

Под капака на спортното купе Toyota GT86 е разположен 4-цилиндров двигател, разработен от компанията  Subaru. В случая с Toyota GT86 тя има дори „брат-близнак” - Subaru BRZ. Двата модела са с един и същ мотор, развиващ 200 к.с.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не разбирам ( преди 5 години )
    И от къде идва това заключение ? Случайно да си наясно,че този мотор на Рено всъщност печели няколко приза за мотор на годината както и в класацията за надеждност? От Мерцедес знаят какво правят, евтин но качествен мотор за най-евтините варианти на А клас, съкращават разходите , задоволение клиенти - win win situation , както се изразяват в чужбина.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Следователно ... ( преди 5 години )
    в никакъв случай не трябва да се купуват базови А-класи и смартове!Освен ако не си бил на некой задръстер като този долу.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    да кажеш, че 1,5 дизела на рено е пъргав мотор е направо нещо уникално. Явно авторът на този бисер слиза от нещо еднолитрово с около 50-60 к.с. и 1,5 му се вижда, като ракета.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    този 1.5 дизел на рено тия дни ще стане пълнолетен- нечовешки мотор ( за дизел)- евтин за поддръжка, издръжлив и доста пъргав. Карал съм служебна дачия дъстър с такъв- набира прилично, мотора е достатъчно мощен за да е и доволно проходима.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Всяка автомобилна фирма чат-пат ползва чужди двигатели, или такива, разработени съвместно. Фактически повече се ползват чужди, отколкото собствени разработки, обяснението е просто - пестят се милиарди.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до: none ( преди 5 години )
    Има евтини и скъпи мотори, както иги има надеждни и не и т.н.,както си изброил.Съгласен съм, че:Премиум моделите са Мерцедес Е Клас и нагоре, БМВ 5-та серия и нагоре, Ауди А6 и нагореАма в никоя статистика по-малките модели не ги водят НЕпремиуми. Продават масово малки табуретки на кило и после се бият в гърдите немците колко премиуми продавали. Продават, ама някой друг път. 90% от продажбите им са под изброените модели, т.е. под средната класа, които не са премиум.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Пропуснали са Мерцедес Ц класа, който се продава с 1.6 DCI двигателя на Рено-Нисан. И да няма евтини и скъпи мотори. Има надеждни и ненадеждни такива. Има евтини за поддръжка и скъпи за поддръжка. Има харчещи масло и не харчещи масло. Малките модели на всички премиуми нямат нищо общо с премиумите. Премиум моделите са Мерцедес Е Клас и нагоре, БМВ 5-та серия и нагоре, Ауди А6 и нагоре, Инфинити Q50/QX50 и нагоре ... (общо взето от 100К лв. нагоре).
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не всеки го прави! Провери и ще разбереш!Не в това е проблема. проблема е в това, че немските премиуми използват агрегати и платформи на бюджетни фирми, а ти продават премиум продукт на който цената му само е премиум и нищо друго. После ползват статистиката за реклама колко били продали. Да де продали са ширпотреба, която статистически е водят премиум. Лъжат всички по този начин. Защо не вземат двигатели от друг премиум производител? А защо не си смъкнат цените,като ползват евтини мотори?
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Стокхолм ( преди 5 години )
    То всеки взима от друг поради някаква причина.Преди 30-40 години Волво започна да взима дизели за колите за чужди пазари-защото не произвеждаше замърсяващи дизели.Днес всички го правят.Мини(БМВ) с двигател Тойота.Примерите са десетки.
  • #2
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Брандо,мисленето май не ти е от силните страни, като ти че глупостта, която си изръсил. САЩ е още по-голям пазар, а за там не слагат хАмерикански двигатели. Китайският пък е най-големият, а не слагат и китайски.Странна работа, нали! що не вземеш да им прошушнеш, че изпущат голяма далавера!Истината е, че немските псевдо премиуми ползват агрегати на по-евтини фирми, защото са некадърни да си направят добри свои и за да им е по-евтино и да печелят повече, защото цените са им все високи.