Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Още една Tesla изгоря напълно след катастрофа

Този път при инцидента има двама загинали и един тежко ранен

Още една Tesla изгоря напълно след катастрофа

Поредният трагичен инцидент, завършил с изгорял напълно електромобил на Tesla се случи в САЩ. Катастрофата е станала на 8 май на шосе край Форд Лодърдейл (предградие на Маями), където Tesla Model S се удря в бетонна ограда край пътя, запалва се и изгаря.

Още едва Tesla изгоря напълно след катастрофа

При инцидента загиват двама от общо тримата 18-годишни младежи, които се возят в колата. Третият е закаран в болница с тежки наранявания и лекарите се борят за живота му. Според очевидци, причината за катастрофата е високата скорост – в района има ограничение от 35 мили (56 км/ч), но колата се е движила много по-бързо.

Първите резултати от разследването показват, че системата за автопилот на електрическия седан, който е произведен през 2014 г., не е била включен. Така напълно се изключва версията за вина на безпилотните системи на Model S. В разследването са се включили четирима експерти от Националния съвет по безопасност (National Transportation Safety Board), откъдето обявиха, че разследват още 3 подобни инцидента с коли на Tesla.

Американските медии отчитат, че годишно по пътищата на САЩ се запалват и изграят около 500 автомобила с бензинови двигатели, като това е причината за смъртта на 100 човека. Проблемът в случая е, че електромобилите са по-взривоопасни, а техният дял на пазара в Щатите е под 1%. Какво обаче ще се случи, когато той нарасне значителто?

В края на март на магистрала във Флорида кросоувър Tesla Model X се удари в предпазната мантинела и изгоря напълно. Тогава водачът беше изваден от автомобила от други шофьори, но по-късно почина в болница от тежките си наранявания. Свидетели на тази катастрофа разказаха, че машината бързо се е възпламенила, като са се взривили клетките на акумулаторната батерия.

Експертите от NTSB започнаха разследване, което установи, че кросоувърът се е движил на автопилот при катастрофата. Още тогава обаче те обявиха, че големият проблем в случая е именно запалването и пълвото изгаряне на автомобила. Същият инцидент беше отчетен и в Китай, където Model X с трима души при скоростпот 75 км/ч се удари в мантинела край пътя и изгоря напълно.

Тогава шофьорът излезе бързо, докато двамата му спътници имаха проблем, тъй като задните врати на автомобила блокираха. В крайна сметка те успяха да се измъкнат през предните, а кросоувърът изгоря напълно още преди пристигането на екипите на пожарната.

В Норвегия пък Tesla Model S се запали и изгоря напълно по време на зареждане от специална станция, въпреки че автомобилът беше напълно здрав. Във Великобритания още една Tesla Model S се въпламени на паркинг, като се оказа, че два месецо по-рано тя е попаднала в катастрофа.

Всички тези случаи накараха властите в САЩ да започнат разследване, като освен това се обмислят и промени в системата за сертификация на електромобилите, както и въвеждане на нови тестове, които да проверят възможността за изгаряне на колите на ток.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model s
0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 8 месеца )
    Що не напишат колко коли изгарят на година по пътищата?!? Всяка година има над 30 000 жертви на катастрофи само в САЩ. Седнали да оплакват пикльовци, дето се мислят, че са хванали Господ за шлифера...
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    магазина у вас ( преди 8 месеца )
    някой загубен тесладжия ще помисли че са пиратки за нова година
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До тоя под мен ( преди 8 месеца )
    Май много те е яд на БМВ а? Комплексиран ли си? Те за всичко са виновни бмв-тата.
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Пародия ( преди 8 месеца )
    Е и?Всеки ден стотици водачи на БМВ изгарят в тях по света.Само у нас всеки трети труп на пътя е приченен от БМВ.Това значи ли че БМВ са ковчези?Не.Просто така се е сложело че 80% от водачите им са късопишковци, кандидат туристи при свети Петър.И в тая Тесла некви лапетии седнали и правили къси отсечки.Резултата е като с БМВ-тата у нас.Докато не се въведът електронни ограничители на скороста съгласно правилника няма да има резултата.Но автомафията никога не ги би позволила.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Ами да продължават да пускат клипчита колко бързо ускоряа колата, та такива келешчета да се надъжват на Need for Speed, ама в реалния живот.
  • #6
    13 rate up comment 8 rate down comment
    ХоХо ( преди 8 месеца )
    Еуфорията около електрическите автомобили е изкуствена и измамна ! Преблемите тепърва предстоят !
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    https://www.youtube.com/watch?v=OfpHNvb1yzE
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    пена ( преди 8 месеца )
    "мощните батерии на Тесла какви експлозии могат да предизвикат. Не ми се мисли пък камиона" Mощните батерии на Тесла се състоят от хиляди малки клетки, същия размер като на лаптоп. В батерията дори и да има дефектни клетки, които се запалят/гръмнат няма да гръмне цялата батерия а ще изгори значително по-бавно от примерно бензинов резервоар на кола. Вярно е че като електричка се запали е ужасно трудно да се загаси, но поне горенето е относително бавно и има време за реакция.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 8 месеца )
    "Батериите са си взривоопасни." Всъщност не са. Li-Ion батериите се самозапалват когато са наранени и се гасят много трудно. Не се нуждаят от външен О2 за да горят и затова такива пожари са опасни - не могат да бъдат задушени, гасят се само с голямо количество вода. Но батериите не се взривяват лесно, обикновенно такива пожари се разрастват значително по-бавно от запален бензин и т.н. До сега във всички запалени Тесли, пътниците са имали време да излязат или да бъдат извадени.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 8 месеца )
    Статистически не са по-запалими от бензиновите, ама си е сериозен проблем, разбира се... Все пак бъдещето е в електрическата мобилност и дано скоро навлязат батерии с твърд електролит.