IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е идеалната скорост за икономично шофиране

Експерти посочват 70 км/ч на 6-а предавка и 1500 об/мин.

Каква е идеалната скорост за икономично шофиране

Икономичното шофиране е относително понятие, тъй като зависи от голям брой фактори – тегло на автомобила, аеродинамика, състояние на пътното платно, наличието на вятър и много други. Важна роля играе и трансмисията (разходът при движение на 8-а предавка при автоматик е различен от този при 5-а на механична скоростна кутия), така че е доста трудно да се отредели с каква скорост трябва да се движи една кола, за да харчи най-малко.

Каква е идеалната скорост за икономично шофиране

Все пак някои експерти се опитват да изчислят какво точно е нужно. Те са категорични, че предоставените от производителя данни няма как да бъдат верни, тъй като са постигнати в лабораторни условия, тоест на стендове, на които автомобилът имитира ускорение спиране, свойствени за движение в градски условия.

Според все още действащата европейска методика NEDC (New European Driving Cycle), резултатите се изчисляват, когато автомобилът ускорява до позволената в града скорост от 50 км/ч за не по-малко от 25 секунди. При изчисление на смесен разход, който включва и движение извън града, ускорението е до 70 км/ч. При тази скорост на максимална предавка се измерва и разхода на гориво. Стрелката на оборотомера при 6-та предавка на скоростната кутия трябва да бъде около 1500 об/мин.

Счита се, че 70 км/ч е оптималната скорост за икономия на гориво, тъй като при нея не трябва да се спира рязко преди завои, както и да се ускорява след тях. При 70 км/ч може да се преминава практически през всички завои по големите пътища в Европа, с изключение на планинските серпентини. Затова и тя може да се поддържа на максимална предавка и при минимални обороти на двигателя.

Освен това, методиката NEDC при провеждане на тестовете предполага изключване на климатика и мултиедийната система, а също така и на фаровете и електронните асистенти. А всички те ползват електрическа енергия, което също води до увеличаване на разхода на гориво.

Тагове: nedc
0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    Да ама само ако маторя не баца, че иначе имаш разход в литър/час. Обикновенно около 0.6 литра на час.
  • #17
    11 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    най-икономичната скорост е 0км/ч :-)
  • #16
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    до тоя под менКъф моментен разход ве льольо?А ти знаеш ли, че аз като отпусна *** на газта при 200 км/ч моментният ми разход е 0/100. Дупката на геврека! И така докато спра! И това какво показва? Същото, което твоето неадекватно изказване за моментен разход. Тук се говори за среден, а не моментен. Правиш ли разлика?А най-точно е да отидеш до точка А и да се върнеш на същото място от където си тръгнал по същия път и да засечеш.Ферщеен?
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Зависи от мотора купето и трансмисиятaТест със комби 6 степени автомат на равно със автопилота ми показа при около 83кмч най нисък моментен (1,5-2л)по бордкомпютърапри задаване на 90кмч вече моментния се качваНа магистрала доста повечеА когато обикалях Германия на аутобана със 17-180 разхода беше почти като на градско
  • #14
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    със скорости от 240 + е най добре за двигателя диша и се хлажда нормално помпите и смазването работят в опимален режим всичко друго по темата е убийство за двигателя
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    до фордабе форда ти няма ли 6та предавка?!?!при тази скорост при каране по равно си спокойно на 6та по принцип. има и коли по различни предават2лни числа на трансмисията но специално фордовете при тази скорост си на последна предавка и оборотите ще ти паднат на около 1500-1600
  • #12
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Форд ( преди 5 години )
    Карам Форд Фокус 2.0 бензин - 145коня.На 5-та предавка с 80км в час и 2000 оборота, разходът ми е 6.5/100км
  • #11
    19 rate up comment 2 rate down comment
    уе ( преди 5 години )
    идеята е че със 70кмч няма да се налага често да ускоряваме или да спираме. А не че е универсално най-икономичната. В повечето случаи 90кмч е най-икономична, но ако се движич по завоест път и трябва да намаляваме и да ускоряваме може да се окаже че 70 е по-добрата икономия понеже си остава по-постоянна. .. моите 5стинки
  • #10
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Един състезател беше казал, дайте ми най-слабата кола, която изберете, вие се качете на най-бързата, която можете да управлявате, тръгваме от точка А до Б, разликата във време между вас и мен, няма да е по-голяма от 15 мин.Не е много по темата, но карайте си в ограничението и времето, за което ще стигнете ще е прилично и разхода ще е горе долу оптимален и няма да слизате от колата изморени.
  • #9
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Последните два служебни дизела които карах при 70 на 6-та щяха да са на около 1150 оборота. Иначе съм правил по маршрут София-Търново-София реален разход 4 на сто нафта при движение с около 85 на темпомат без климатик в месец когато е леко хладно. Според борда средната скорост беше 74 докато ако карате мъжката по същия маршрут средната скорост рядко минава 90. Демек не е чак толкова по-бавно. Само е изнервящо