Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Защо се случват подобни трагедии, се питат експертите

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Поредният черен уикенд взе нови жертви във войната по пътищата. В петък 6 души загинаха в зверска катастрофа на АМ "Тракия" между автобус и лек автомобил. Черен беше и денят на национален траур 14 април, когато в друга катастрофа с бус на "Тракия" загинаха двама души, а други 8 пострадаха. В неделя пък състезателен автомобил излезе от трасето на писта в Шумен и прати 6 души в болница.

Войната по пътищата продължава с пълна сила

Защо обаче се стига доук? Според председателя на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров, ако имаше видеорегистратор в автобуса, вече щяхме да знаем каква е точната причина за тежкия инцидент в петък на АМ "Тракия".

"Има 3 хипотези - вина на шофьорката на лекия автомобил, вина на шофьора на автобуса или "съвина". Все още обаче само гадаем. Това нямаше да е така, ако нашето предложение на всеки автобус да има видеорегистратор беше прието. Това устройство записва всичко, ставащо на пътя", категоричен бе Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

Той твърди, че нито пътните полицаи, нито служителите на ДАИ проверяват дали пътниците в автобусите имат сложени колани при пътуване.

Автомобилният пилот Румен Дунев смята, че основната причина за катастрофата на АМ "Тракия" е разконцентрацията на шофьорката на лекия автомобил, който блъска автобусът отляво.

"Скоростта убива. Още по-страшното е, когато водачите се качат зад волана и са неконцентрирани. Чуха се много версии, но колкото и по-малко килограми да е лекият автомобил, трябва много малко, за да бъде нарушено равновесието на автобуса", настоя Дунев.

Според рали шампиона инцидентът, в който състезателен автомобил излезе от пътя и удари 6 души, няма как да се предвиди, защото състезателите търсят най-добрите времена и високите скорости и понякога се случват непредвидени ситуации.

Снимка: „Булфото”

Още по темата - четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Да се възстанови психопрегледа за всички любители.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Всеки втори кара с телефон или на ухото или в ръката. Активността се изразява във фейсбук, не на пътя. В задръствания непрекъснато се чуват удари от леки почуквания. Пълно е с мало***ци. На някой такъв не му е виновно каквото и да било друго, нито състоянието на пътя, нито нищо...
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    колко автомобила е имало преди 1989 и колко са били жертвите и правилно е да се води статистика не на брой населние а на брой автомобили на правоспособни или по скоро управлявали мпс иначе 1 000 000 насение със 1 000 автомобила и 10 жертви не е равносилно равносилно на 10 000 000 със 100 автомобила и 10 жертви
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Ха ха ха ( преди 9 месеца )
    До анонимния долу. Редно е да отбележим,че 1989-та жертвите са били 1280 при 9 милиона. И БГ е била по средата на класациите , а сега сме на дъното.Например преди 89-та сме с по-добри показатели от Италия, а сега де сме ние де е Италия.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 9 месеца )
    До един анонимник долу.Изтината е ,че населението намалява.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    А всъщност .. ( преди 9 месеца )
    колко по-малко рена на пътя, толкова повече спасени живота!
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    да попитам само аз ли не виждам пораженията върху автобуса докато цялата дясна страна на реното е смляна
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако имаше мантинела нямаше да има загинали, но нали от ГРОБ пак са краднали милионите и са си спестили от мантинела. Никъде по света няма такова малоумие направено по магистралите. Не стига, че цената на километър магистрала у нас е една от най-високите в света при условие, че цената на труда у нас е една от най-ниските. Скъпо и некачествено направени пътища, които на втората година са вече цъфнали и са за ремонт. Ама нали нашите фирми трябва да работят и да крадат от държавните поръчки...
  • #9
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Нещата са комплексни. 1. Слаба култура на пътя 2. Неумели шофьори 3. Купени книжки 4. Подкупни контролни органи 5. Подкупни магистрати. Правиш си каквото искаш и трепеш наред, като знаеш, че най-много условна ще получиш 6. Неадекватно ниски глоби и наказания При системни груби нарушения отнемане на книжката и затвор. Каране дрогиран или пиян задължително затвор с принудителен труд. И не на последно място ма-ло-умната инфраструктура. Къде е мантинелата тук на тази магистрала? Пак кражби а ГРОБари
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Че война на пътя е силна дума така е. Но първо колите колкото и боклучави в БГ стават доста по-безопасни - до втората половина на 90-те еър бег е екзотика, както и самозатягащ се колан с пиро патрон. И второ населението на българия е спаднало за този период с близо 2 милиона. Като сложиш брой загинали на 100хил души сме сред лошите примери в Европа