fallback

Porsche планира да откаже другите марки от опити за рекорди

Финалната атака на 919 Hybrid ще е впечатляваща

Porsche спечели три поредни световни титли при пилотите и конструкторите в световния шампионат за издръжливост (WEC) с могъщия прототип от клас LMP1 919 Hybrid. Естествено, най-сладката част от тези успехи са и трите поредни победи в най-известното състезание в света „24 часа на Льо Ман”. Между 2015 и 2017 година Porsche беше сила №1 в състезанията за издръжливост, но компанията ги напусна в края на миналата година, тъй като ще участва в световния шампионат за електрически болиди Формула Е. Но болидите 919 Hybrid няма да изчезнат и ще заемат важно място в музея на Porsche, тъй като компанията категорично отхвърли възможността да ги продаде на частни тимове, най-малкото защото нито един от кандидатите за тях не може да си позволи годишния бюджет, с който германската компания се състезава с прототипите. Преди обаче да дойде времето за пенсия на 919 Hybrid, прототипът ще участва в своеобразно „Прощално турне”, което Porsche популяризира с хаштага 919Tribute. Зад тези семпли означения се крие изключително интересна и амбициозна програма – 919 Hybrid ще бъде използван за подобряването на рекордите на някои от най-известните писти в Европа и в света, което на практика ще откаже конкуренцията на Porsche от опити за по-добри времена. Защото германската компания е в уникално изгодна позиция – разполага с един от най-бързите автомобили в света, който има потенциал за развитие и може да го използва за последна атака, без обаче машината да е ограничавана от техническите правила на WEC. Вече се появиха няколко шпионски снимки от „Спа”, където Porsche тества предназначения за рекорди 919 Hybrid, който ще изглежда по-различно от състезателната версия на колата от миналия сезон. Сред пистите, където ще има опити за рекорди попадат и трасета, където се провеждат стартове от Формула 1, което означава, че ударът, планиран от Porsche ще е много сериозен и ще засегне амбициите на Ferrari и Mercedes. Като от Porsche изтече информация, че плановете са за подобряване на рекордите със солиден аванс, а не с 1-2 десети от секундата на обиколка. Промените по 919 Hybrid включват много по-агресивен аеродинамичен пакет, който позволява по-висока скорост на правите и завоите, олекотяване на прототипа и повишаване на мощността на хибридната система, като се очаква границата от 1200 конски сили да бъде прескочена с лекота. А част от аеродинамичния пакет ще е използването и на забранения отдавна в моторните спортове т.нар. „граунд ефект”, за което указват страничните престилки на 919 Hybrid, сниман на „Спа”. Точно на белгийското трасе се очаква да е една от първите атаки от „Прощалното турне”. Миналата година Люис Хамилтън с болида на Mercedes спечели квалификацията на „Спа” с време 1.42,553 минути. За сравнение, миналата година най-бързата обиколка на 919 Hybrid на същата писта е дело на Ний Яни, като в последния си старт в Белгия прототипът постигна 1.53,756 минути. Сега с промените по колата, прототипът би трябвало да завърти обиколка с летящ старт за 1,36 минути! И след „Спа”, естествено ще дойде и атаката на Северната дъга на „Нюрбургринг”, където рекордът се държи от покойния Щефан Белоф с Porsche 956 от група С – най-общо предшественик на прототипите от LMP1. Рекордът на талантливия германец е от 1983 година и ще е страхотно, ако 919 Hybrid успее да го подобри.

fallback
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе, ти на какъв език пишеш? Почти нищо не ти разбрах, освен, че гроздето е киселко за теб.
  • #1
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Прощално турне?Прощално турне ще е глупавата идея да правят ектрокари което ще ги направи жалки и ще се забатачат в тази подставена измама и вярно ще е на прощаване................
fallback
Последни