IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

Износът на тези автомобили за някои от държавите е скочил двойно

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

През последните два месеца се забелязва рязко спадане на автомобили с дизелови двигатели в Германия и техните собственици започват стремително да се избавят от тях. Това пише в свой анализ „Дойче Веле”, като твърди, че голяма част от тези машини вече са поели към страните от Източна Европа.

Старите дизели от Германия вече поеха към Източна Европа

В Германия са регистрирани 15 млн. коли с дизелови двигатели, като 11 млн. от тях не отговарят на стандарта Евро-6. След решението на административния съд в Лайпциг, което позволява на немските градове да забраняват движението на автомобили с този тип двигатели, дизеловият автопарк започва да намалява, се казва още в анализа.

Изданието посочва, че засега забраната ще засегне само колите, отговарящи на стандарт до Евро-4. От септември 2019 г. обаче ще бъдат забранени и превозни средства с Евро-5. И тъй като те влияят негативно на екологията в Германия, вече започват да поемат към Източно Европа.

Според „Дойче Веле”, износът на дизели от Германия е скочил от 187 000 бройки през 2016 г., на 233 000 през 2017 г. Почти всички коли се изпращат към страните от Източна Европа. В някои от тях вносът на дизели от немския пазар през миналата година е скочил двойно само за една година.

Очакванията са през 2018 г. тази бройка да се увеличи още, тъй като и други страни от Западна Европа предвиждат въвеждане на по-строги норми и ограничения на автомобилите със стари дизелови двигатели. Тези държави също ще трябва да се отърват от своите автомобили, а пътят за тях е именно към Източна Еропа.

В същото време обаче министърът на околната среда на Германия – Свеня Шулце, заяви, че забраната и ограниченията на дизелови автомобили няма да решат проблемите с вредните емисии в страната

„Подобни мерки ше ударят не този, който трябва. От промяната ще пострадат обикновените граждани, а не производителите, които са отговорни за това. Затова държавата трябва да увеличи стимулите си за тези, които си купуват по-екологични автомобили. Не искаме да забраняваме нищо. Не искаме да караме хората да ходят пеша или с велосипеди. Целта ни е да създадем разумна алтернатива”, коментира Шулце.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #18
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Жоро Дизела ти си средностатистическия български оли.оф.ен *** си на *** беден и нещастен.С други думи си се пръкнал отнякъде някоя те е изс.ала въпроса е как да те кастрираме за да не се пръкват и други като теб!
  • #17
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизела издържа повече от бензина е вярно.Комън рейл турбодизела между 200 и 400 сменя турбина и барем 2 дюзи. Грубо 3000 за части. Ако щеш!
  • #16
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До преди 2 години никой не ви пречеше да дишате, сега изведнъж взехте да не дишате ....ей такива дет се правят на някви много ме дразнят, чуек, напрао ми *** ....
  • #15
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    При една и съща кола и кубатура, дизелът е по-подходящ за "нормално" каране защото има въртящ момент от ниските обороти, което позволява изпреварване без резки ускорения. При бензинът ще трябва да сваляш скорост и да го пържиш във високите обороти. Също дългосрочно дизела може да издържи повече километри защото главата и блока са по-тежки. Не е само до икономията.
  • #14
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е щом КАТ са ми регистрирали колата и имам годишен технически преглед близко до ума е че покривам стандартите.
  • #13
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кати искаш свобода или карай дизел покриващ стандартите или бензин. Твоят свобода да караш кола не трябва да пречи на чуждата свобода да диша. Колелата да не са за всеки климат. Но градския е.
  • #12
    14 rate up comment 20 rate down comment
    Жоро Дизела ( преди 6 години )
    Стига с тези екоталибански глупости. Колата ти дава свобода, пълниш резрвоара и газ накъдето искаш! Айде не ми излизайте с адският транспорт и колела зиме на -10 и лете на +35 градуса!
  • #11
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Жоро Дизела ( преди 6 години )
    Децата по-добре да спрат да пушат, защото почват вече от 11-12 годишни, това ще помогне много повече на дробовете им отколкото спрането на "лошия дизел".
  • #10
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    И на тоя Ефро 5 кат му махнеш фап филтъра за да вари колата повеча.Става Евро 0 сиреч ФВ голф 1 Дизел!
  • #9
    7 rate up comment 20 rate down comment
    Жоро Дизела ( преди 6 години )
    Браво, за любителите на дизела в България ще има коли на изгодни цени! Това може само да радва нас шофьорите!